Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg liker ikke utviklingen av den pågående situasjonen, ei heller det faktum at jeg selv er i karantene. Liker heller ikke at familiemedlemmer er i risikosoner. Derimot er jeg glad for at det tas på alvor og gjøres tiltak. Jeg er også takknemlig for at jeg er robust med godt immunforsvar. For ikke å nevne de som i min jobb opplever meg som trygghet og støtte i dette. Vi får ta det som en erfaring. Sammen er vi sterkest.
 
Sorry.... :oops::rolleyes:#steiniglasshus
1591B1E8-3F54-44C5-8E9F-37B985A7B4DC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Hjemmekarantene på åttende dagen. (Dette er OK, jeg er i en risikogruppe selv og synes det er prisverdig at man tar drastiske grep for å begrense spredningen inntil vi vet hvor alvorlig dette er)

Ungene hjemme fra skolen i en uke. Dette er også greit, se over.

Eldstemann spydde nettopp utover halve stuegulvet, gangen og badet. Dette er ikke greit.

Dette kan bli et par lange dager. Også jeg som trodde det meste som fikk deg til å kaste opp hadde kort inkubasjonstid...
 
Telefonsamtale med leverandør i dag:

Leverandør: "Grunnet stor pågang har vi måtte fordele tilgjengelig volum på alle våre kunder. Derfor har vi slettet din ordre"

Meg: "Så jeg får 0? Det er vel teknisk sett ikke en fordeling?"

Leverandør: "Ja, vi har fordelt som jeg sa. Nå må jeg dessverre ta en annen telefon."



Ahh. Godt man har tatt opp yoga og er et glansbilde på mindfulness og mental helse. Ellers kunne jo en våt polvott av en person fått høre hvor hemningsløst nedsnødd den "fordelingen" virker. Ellers fikk man også en hendig påminnelse om at prisen på enkelte desinfeksjonsmidler "dessverre" har måtte blitt satt opp med 750% av uklare årsaker. Fint alle drar lasset i samme retning i disse usikre tider :)
 
Helt tomme dagligvarebutikker. Var innom Sainsbury's kl 16:15 og så og si alt (spesielt det essensielle) var helt tomt. Briter er helt hysteriske om dagen. Kjipt for en som meg som er veldig glad i å lage mat. Takk gud for små uavhengige butikker, slaktere, grønnsaksforhandlere og nettbutikker.

:/
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og BigT
Helt tomme dagligvarebutikker. Var innom Sainsbury's kl 16:15 og så og si alt (spesielt det essensielle) var helt tomt. Briter er helt hysteriske om dagen. Kjipt for en som meg som er veldig glad i å lage mat. Takk gud for små uavhengige butikker, slaktere, grønnsaksforhandlere og nettbutikker.

:/
Min familie i Richmond mente jeg burde være glad for at jeg bor i Norge.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Du kan trøste deg med det at det er ikke mye bedre her hjemme.
Folk hamstrer når de får beskjed om å la være, bekreftete smittetilfeller bryter karantenen, folk nekter å reise hjem fra hytten (og er atpåtil så smålig at de krever tilbakebetalt eiendomskatten for den tiden de blir nektet bruk).
Noen melder sågar adresseendring, bare for å kunne være på hytten. Som om det hjelper på kapasiteten i det allerede knappe helsetilbudet i en liten hyttekommune.. De skal jo bare..
NEI!! Man skal ikke bare! Man skal være hjemme, unngå omgang med flere enn aller høyst nødvendig, være til minst mulig bry for de som må være på jobb i disse mildt sagt kritiske tider.
Vis vedlegg 187210
/rant
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
20 minutter i telefonkø for å komme igjennom til skatteetaten. Når den så kobler over til en person får man en out of office beskjed som sier "hei, jeg er gått for dagen." og beskjed om at du kan legge igjen en beskjed etter pipetonen.

Fantastisk system! Hvem vil vel bli satt over til noen som faktisk er på jobb.
 
Av alle ting jeg aldri trodde vi skulle oppleve....feltsykehus i Central Park!
Disse teltene har tidligere stått i ulike konfliktområder. Leste intervju med en som hadde jobbet med nøyaktig de samme teltene i Afghanistan. Sjefslegen i Central Park har ebolaerfaring fra vestafrika (som er mye enklere å håndtere). Samme uke har USNS Comfort seilet opp Hudson River til Pier 90, klar for å ta i mot Covid-pasienter. Joda, det er flott at man samler ressurser, men hele situasjonen er definitivt noe jeg ikke kan like.

Bilde fra dagens løpertur:
95C72CC6-99D9-4B63-9B3A-92EFC058F41E.jpeg