Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Har ikke studert det nøye, men har merket meg at auksjoner på eBay har oppnådd kun halvparten av hva de hadde oppnådd for kun et par uker siden, er nok en kombinasjon at folk vegrer seg for å ta imot brukte gjenstander, kombinert med økonomisk usikkerhet. Har også hørt fra en som driver med anleggsmaskiner at auksjoner for disse bare oppnår en brøkdel i dagens marked. For de som er nødt til å selge uten minstepris er det en katastrofe.
 
  • Wow
Reaksjoner: Mr.Erling
Blir sikkert mye mindre spekulasjon og rene salg. Skal det bli litt action må det bli bytte til gjensidige fantasipris.
49C7EE8D-52C2-49A7-9620-B6B88BE13A39.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
At man om ikke så lang tid vil kunne kjøpe en ny submariner uten å stå på venteliste tar jeg som en selvfølge, og det må da være en positiv utvikling i det minste? Tipper en vesentlig del av de som nå står på venteliste vil avstå fra å hente klokka, aillfall blant de som kjøper for å spekulere.


Dette sier OECD:

The world will take years to recover from the coronavirus pandemic, the Organisation for Economic Co-operation and Development has warned.

Angel Gurría, OECD secretary general, said the economic shock was already bigger than the financial crisis.

He told the BBC it was "wishful thinking" to believe that countries would bounce back quickly.

The OECD has called on governments to rip up spending rules to ensure speedy testing and treatment of the virus.



 
Redigert:
At man om ikke så lang tid vil kunne kjøpe en ny submariner uten å stå på venteliste tar jeg som en selvfølge, og det må da være en positiv utvikling i det minste? Tipper en vesentlig del av de som nå står på venteliste vil avstå fra å hente klokka, aillfall blant de som kjøper for å spekulere.


Dette sier OECD:
The world will take years to recover from the coronavirus pandemic, the Organisation for Economic Co-operation and Development has warned.
Angel Gurría, OECD secretary general, said the economic shock was already bigger than the financial crisis.
He told the BBC it was "wishful thinking" to believe that countries would bounce back quickly.
The OECD has called on governments to rip up spending rules to ensure speedy testing and treatment of the virus.

Hvis det blir slutt på venteliste på Submariner & GMT, vil bruktmarkedet for disse falle som en sten!
Trolig godt under diskpris.
- Vil Rolex dette?
- Neppe, men har Rolex noe valg.... tja, vi får se. Spennende tider.

F,eks. Rolex kan øke prisen... når Sveitser Franken blir normalisert mot andre valutaer.
Min vakre TT''Blusey'' sub. koster i dag 142k. Det er 22k opp i pris på et(1) år (15,5% økning!)

Er heller ikke lengre så sikker på om jeg vil kjøpe brukt klokke.
For da jeg sonderte markedet for GMT ''Pepsi'' samt TT ''Blusey'', var de få jeg så på, langt fra den kvalitet den såkalt ''good-guy'' opplyste i annonsen.
En prøvde å pushe TT med rosa gull :rolleyes:
Derfor kjøpte jeg en splitter ny TT--Bluesy'' av Bjerke.
 
Redigert:
Joda, at nyprisen på Rolex vil øke i Norge er vel temmelig sikkert, krona faller som en stein og er nå ca halve verdien mot dollar i forhold til for 5-6 år siden?
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Joda, at nyprisen på Rolex vil øke i Norge er vel temmelig sikkert, krona faller som en stein og er nå ca halve verdien mot dollar i forhold til for 5-6 år siden?

Jeg tror at på verdensbasis klokke prisene skal ikke opp i 2020 eller 2021. Eller veldig lite.
Merkene skal prøve å følge markedet for å unngå en for stor salg nedgang.
At prisene går opp pga lokal valuta krasj foran den US-Dollar eller CH-Franc er en annen sak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Är väll inget snack om att mäklararmbanden får ta största smällen rent procentuellt. När spekulanter, vanligt folk i nöd och gråhandlare i ekonomisk kris börjar pumpa marknaden blir det intressant.
 
Personal message from our CEO Wilhelm Schmid

We would like to share these personal words of our CEO Wilhelm Schmid​

ALS-Architektur-2017-0236.jpg

Dear Mr Edzilla,

The worldwide, rapid spread of the new corona virus presents us all with an unusual situation, and is increasingly influencing our everyday lives. It is therefore more important than ever to show solidarity, to pay attention to one another, and to work together to ensure that the spread is slowed down as much as possible.

That is why our boutiques at various locations are currently closed or only open to a limited extent. Therefore, please contact our boutiques in advance by phone if you are planning to visit one of them. Of course, we will continue to keep you up-to-date with news from our manufactory, especially via our social media channels.

We are aware that the coming weeks will be a great challenge for all of us. The health of everyone is very important to us and we do everything we can to act responsibly in these uncertain times.

We wish you all the best, please take care of yourself and stay healthy!

Best regards,

content_image_2.jpg

Wilhelm Schmid,
CEO A. Lange & Söhne
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Ser ikke ut som prisen på 116610LN synker noe særlig... er på let etter en men uten hell.
Ser dog flere og flere Batmans ute som ikke blir solgt, gjerne de synker litt i pris :mrgreen:?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
5711 og nyere Daytona ser ut som får en grei skrell. Er vist en unison mening fra invistorene.
 
Foreløpig få tegn til redusert pris på noen av de modellene. Kun sett en sort Daytona som har gått ned i prisforlangende. Time will show!
 
Foreløpig få tegn til redusert pris på noen av de modellene. Kun sett en sort Daytona som har gått ned i prisforlangende. Time will show!

Hva en klokke blir annonsert for er nok ikke alltid hva den blir solgt for. Det andre er at mange klokker blir solgt uten at de blir annonser.
Jeg referer kun til hva jeg hører fra diverse kjente gråmarkedsforhandlere og invistorere.
Har også blitt tilbud en del klokker den siste tiden. Men jeg sitter stille i båten mens jeg biter fast i masta.