Favoritt TV-Serier... Topp 3

Jeg er helt enig @Rotalix .......Jeg bare mangler "The Chicago Typewriter" ;)

IMG_20200321_151912.jpg
 
Redigert:
Nevnt flere ganger gjennom denne tråden men av "nyere" serier er Succession på HBO "must watch".

Mad Men burde alle se, kan oppleves som treg for noen men dialogen og karakterene er alltid på topp og dette er en serie jeg skulle ønske jeg kunne glemme slik at jeg kunne sett den på nytt.

For lett men samtidig givende underholdning i form av vold, sex og drama har jeg et kjært forhold til Spartacus serien på Netflix. Start med Blood and Sand sesongen og gi det 3 episoder så kan jeg nærmest garantere at man venner seg til den "300" inspirerte stilen og før du vet ordet av det er klokken passert midnatt:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Erling og Lien
De som liker ''modererne '' Wesstern a'la Clint Eastwood ,bør se denne.
7 sesonger som jeg i disse ''virus tider'' tar meg tid til å se på.
Wikipeida skriver: ''Justified er en amerikansk krim- og dramaserie som gikk på FX fra 2010 til 2015. Handlingen er lagt til Kentucky. Serien er basert på boken "Fire In The Hole", som er skrevet av Elmore Leonard. ''
Hoping this fills the void frim breaking bad
 
De som liker ''modererne '' Wesstern a'la Clint Eastwood ,bør se denne.
7 sesonger som jeg i disse ''virus tider'' tar meg tid til å se på.
Wikipeida skriver: ''Justified er en amerikansk krim- og dramaserie som gikk på FX fra 2010 til 2015. Handlingen er lagt til Kentucky. Serien er basert på boken "Fire In The Hole", som er skrevet av Elmore Leonard. ''
Hoping this fills the void frim breaking bad

Den er helt klasse! Regner med at du har sett Deadwood?
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og Mr.Erling
De som liker ''modererne '' Wesstern a'la Clint Eastwood ,bør se denne.
7 sesonger som jeg i disse ''virus tider'' tar meg tid til å se på.
Wikipeida skriver: ''Justified er en amerikansk krim- og dramaserie som gikk på FX fra 2010 til 2015. Handlingen er lagt til Kentucky. Serien er basert på boken "Fire In The Hole", som er skrevet av Elmore Leonard. ''
Hoping this fills the void frim breaking bad
Justified er klart klasse, ja.
Walton Goggins som Boyd Crowder er for meg helt legendarisk.
 
"How the West Was Won", også kjent som "I Ville Vesten" og "Familien Macahan". Ingen over, ingen ved siden av!

Den satte i alle fall varige inntrykk i et barnesinn på tidlig 80-tall... Kjøpte DVD-boksen og så den sammen med tenåringsdøtre for en del år siden, de digget den. Synes faktisk den har tålt tidens tann (som serie for hele familien).

Zeb Macahan, tøffeste fyren ever:
Zeb.jpg
 
Redigert:
Har begynt på noen gamle klassikere av HBO igjen - Oz og Band of Brothers.

Ingen av dem i 4K HDR etc, men kvaliteten er langt over masse av det som produseres i dag.
 

Hva kan man si: våpengal, homofil, narkoman mann med hockeysveis og tigerpark. Ren galskap av den typen man ikke greier se vekk fra. En av de morsomste ny-utgivelsene i 2020.
Det er rett og slett stor kunst. Mange store øyeblikk. Begravelsen var min favorittscene, men hele serien bestod jo kun av høydepunkter.
 
Det er rett og slett stor kunst. Mange store øyeblikk. Begravelsen var min favorittscene, men hele serien bestod jo kun av høydepunkter.

Tror kanskje den scenen som sitter mest igjen hos meg er den hvor Joe Exotics første ektemann intervjues og de først toucher innom temaet "meth". Bare hvordan øyne hans lyser opp og han smiler fra øre til øre (med alle sine 4 tenner) ved tanken knakk meg helt.

john.jpg

Så 10 minutter, gikk lei.
Mye det samme som GoT..overhypet mas.

Tror vi skal være glad blasfemiparagrafen ikke er gjeldende lenger, @Preacher .. Ellers måtte straffen blitt kastet til tigrene eller meth-maraton med sjarmtrollet på bildet over.. :mrgreen: