Omega, trenger hjelp!

Medlem
26. jan. 2020
Innlegg
5
Sted
Frogner
Hei. Jeg har nylig arvet en gammel Omega klokke etter min farfar. Jeg lurer på om noen her inne kan fortelle meg litt om denne? Klarer ikke finne noen like på nett. Ønsker å finne ut litt histore, alder og verdi på denne om noen kan hjelpe. Eneste som står på klokken er "Omega Automatic og Geneve" på skiven.
Skiven er gullfarget, rød sekundviser.

Setter stor pris på all hjelp.
IMG_20200125_220157.jpg
IMG_20200125_220101.jpg
IMG_20200125_220139.jpg
IMG_20200125_220029.jpg
 
Det er en Omega 166.041 antagelig fra slutten av 60-tallet, uten at jeg husker nøyaktig når denne referansen var i sving.
Ser gode eksemplarer ligge ute for ca 5000-7000 på finn, hva de går for klarer jeg dog ikke svare for.
Hadde jeg vært deg hadde jeg kostet på ny plexi, en service og ikke tenkt så mye på salgsverdi. Jeg er grønn av misunnelse på hver og en av dere som finner noe spennende klokkerelatert i arverekken deres, for det gjør ikke jeg :(
 
Tusen takk for svar! Verdi er egentlig kun for nysgjerrighet, skal aldri selges uansett! Vet du caa pris på service samt nytt glass? Kan du si noe om lenken som sitter på kan være den originale?
 
Jeg har en maken, men i gull. Den fikk jeg i 1975 etter 10 års ansettelse i firmaet jeg jobbet i den gangen. Veldig raust! Jeg tok den frem fra skuffen for kort tid siden og tok full service på den hos autorisert Omega urmaker. Det kostet ca. 5.500,-. Nå har jeg blitt så nyforelsket i den at jeg aldri vil bruke noen annen klokke. Derfor la jeg nylig min Rolex Datajust ut for salg her på Tidssonen, men det var lite interesse for den så nå legger jeg den i den samme skuffen. Løp til urmakeren - du vil helt sikkert ikke angre!
Omega Geneve.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Det er noe spesielt med å sende en gammel klokke på service og få tilbake en klokke som både ser bra ut, føles bra ut og går bra. Særlig omega fra 60 tallet som var glansdagene. Disse urene ser meget bra ut selv om det er vanskelig å fange dette på bilder. Unn deg (den) en service og bruk den ofte. mye klokkeglede for en "rimelig" penge.