Omega Speedmaster Moonwatch 321 i stål

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.109
Sted
Fredrikstad
omega_311_30_40_30_01_001_pub_jpg.jpg

Kaliber 321 har nå blitt tilgjengelig i stål-Speedy. Ingen stålutgave av fjorårets platina-modell, men derimot en nytolkning av "Ed White".

Jeg er ingen utpreget Speedy-fan, men liker det jeg ser :)

 
Alt er riktig med denne, om man ser bort fra prisen selvsagt.

Nå er cal 321 et legendarisk kaliber med stolte aner, og det er sikkert satt sammen av vise trollmenn for hånd/via telepati i pittoreske Sveits, men litt måtehold kunne man jo spandert på seg der ved hovedkvarteret i Bienne.
 
  • Liker
Reaksjoner: gert
Nydelig klokke, med et historisk urverk. Men, i helsikke for en pris da! Hva er det som rettferdiggjør denne prisen nede hos Omega, er virkelig det nye urverket så mye «dyrere» å produsere..?
 
Flott klokke, vanvittig pris!

Offtopic: hvorfor kunngjør fabrikanter, nettsteder osv ALDRI lug to lug mål? Utrolig irriterende. Kanskje bare meg med mine puselanker som syns at l2l er mye mer kritisk enn bredde på kassa?
 
  • Liker
Reaksjoner: gert og Bond
Flott klokke, vanvittig pris!

Offtopic: hvorfor kunngjør fabrikanter, nettsteder osv ALDRI lug to lug mål? Utrolig irriterende. Kanskje bare meg med mine puselanker som syns at l2l er mye mer kritisk enn bredde på kassa?

Enig, det er frustrende.
Basert på at lug width er 19mm, så måler jeg på promobildet fra Omega den til å være 47.5mm.
 
Det ble såpass ja...

D5B147EE-40FD-4909-9D00-9C9308F46405.png

EDIT: pris nevnt i artikkelen ser jeg nå etter å ha lest den to ganger;)
 
Hvis man skal sammenligne prisen på denne med de klokkene den havner i samme bås med er ikke prisen helt hinsides.;)

Folk kjøper jo fullstendig overprisede trehånds Rolex for mer enn dette...:rolleyes:


Helt enig. Folk betaler godt over 150k for en daytona brukt, så er vel ikke dette så ille med tanke på at det også vil være begrenset produksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og seikoskar
...er virkelig det nye urverket så mye «dyrere» å produsere..?

Ja, det vil jeg tro. De har gjenopptatt produksjonen av et gammelt kaliber – men såvidt jeg har forstått er nok det meste i selve produksjonsprosessen nytt. De hentet ikke frem det gamle verktøyet i går, og spydde ut komponenter i dag :)

Videre er det visstnok satt opp en egen produksjonsavdeling kun for disse verkene, og visstnok kun urmaker per verk.

Det er en ganske stor kontrast til hvordan produksjonen ellers foregår hos Omega, og sannsynligvis også Rolex.
 
Aldri vært en stor Speedy fan, men denne likte jeg. Gleder meg til å få se den live etterhvert.

«Trenger» jo en chronograph ...
 
Pen! Og perfekt size.
Min erfaring med Omega vs. Rolex på kvalitetsfølelse er minst 70/30 i Rolexfavør.
Med slik pris på en Speedmaster, må det være et stoooort steg opp, både på finish, lenke og urverk.
Gleder meg til lokal AD får den inn, for spent på denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og Hansaeng