Klokkecafé – løst og fast om klokker

  • Liker
Reaksjoner: Grendel
172979


Ny dose kjøpetips på bloggen nu! Avbildede er jeg sykt fysen på...

 
For de som ikke fikk det med seg så har Hodinkee akkurat kommet ut med en bok gjennom Assouline.


Var innon Assouline sin butikk i London i dag hvor den allerede var for salg. Måtte knalle til på den. Mye mer materiale i den enn jeg første trodde. Flotte bilder også. Anbefales.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har fjernet et ledd fra lenken på en Certina DS Action Diver. Dyttet splinten ut riktig vei, og satt inn den gamle splinten motsatt vei. Jeg passet på å sentrere splinten så godt jeg kunne, og det virker som jeg har klart å sette splinten tilbake i "sporet" sitt. Jeg er livredd for at splinten gradvis skal jobbe seg ut, slik at klokka går i gulvet. Er det "riktig" å bruke den gamle splinten, eller blir splintene slitne og mindre i diameter etterhvert?
 
Redigert:
Skjønner forsåvidt at de tar mer for denne, men 120.000kr er for mye spør du meg. Det virker som prisen på vanlig Speedmaster Professional er på vei opp også, med et krympende gråmarked og caliber 1861 på vei ut til fordel for caliber 3861. Folk bør kjøpe Speedy med hesalite og caliber 1861 før Omega går helt Rolex.
 
120 000 er mye, men ikke helt borte gitt spec. Med en begrenset produksjon tror jeg de vil ha null problem med å selge det de lager.
 
Jeg lurer på om man leverer automatiske klokker til ca 10 000 kr og nedover, på service ca hvert 5 år? Og hva koster dette? Koster det rundt 5k som man hører at er vanlig for de litt dyrere klokkene?

Tenker da på f.eks klokker som Helson Shark Diver osv.
Min lokale urmaker anbefalte å bytte hele urverket på service... Ifølge han var det ofte rimeligere.