Å flashe dyre klokker - sikkerhet

image.jpg
 
Min bror jobbet i politiet og sier at bandene tester deg før du "mugger" deg. Det mest typiske at de er spydige mot deg for å se hvordan du reagerer. Hvis du blir perpleks og ikke sier eller gjør noe tilbake, vil de garantert rane deg - du gjør ingen motstand. Ergo vil du ikke være vrien når det kommer til stykke. Så min bror sier at du skal svare kontant tilbake. De er som andre villdyr du finner i naturen. De er ikke keen på å risikere å bli skadet i et potensielt basketak. De vil ha easy match.
Dette kan sikkert være et greit tips på dagtid dersom det ikke ser ut som om de har lyst til å slåss. Men man skal ikke glemme at det er nok av folk som går på byen i håp om å få en unnskyldning til å banke opp noen i løpet av kvelden. Ignorere folk uten å se redd ut er stort sett det beste.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet og Genta
Det var med denne tråden i tanke (og den hissige prisen på verdigjenstandforsikring) at jeg lot være å dra med meg gromklokka på reise, og heller tok meg en som gikk under reiseforsikringa, som er på 40 000 for enkeltgjenstand hos Frende.
Egentlig ganske slapt av meg å ikke ha dedikert reiseklokke, men det får bli til neste tur - Hmm, Tudor GMT vøre ypperlig til formålet og sklir jo hendig inn under verdigrensa ;)
 
Jeg har ALDRI møtt en ekte pickpocket eller en sånn kjeltring som stjeler rundt og som er en slåsskjempe.
De stjeler og løper fort vekk. Målet er ikke å slå folk rundt : målet er å sikre seg mest mulig på den letteste måten.
Riskofaktorer må ned eller ender de fort på sykehus. De vet det.
De unngår å skape oppstyr rundt seg fordi det kan fort gå galt hvis folk samler seg mot de : det har jeg sett også og det kan ende stygg.
Ja, jeg har "kjent" en del av de: de er en del av folk man møter når man vandrer i "gate miljøer".

Der snakker jeg om liksom "proffer", ikke om unge gangsta-wannabe som kommer ned fra sin ghetto for å rane eller banke noen tilfeldig offer på byen en lørdag kveld.
Disse gjenger er ute etter spenning og lever ikke av det. Men de angrer seg ofte fort hvis man starter å vise sakene frem...
For å si det sånn, folk som angriper i gjenger er ikke de modigste hvis ting går skikkelig galt.
Jeg har vært å henge ut på gata i Paris og områder fra 88 til 2000 og kunne rett og slett skrive en bok om det.
Nåtiden, når jeg går ut i "verden" bruker jeg ofte min Speedmaster Pro som er en ganske usynlig klokke.
De som ikke vil lage oppstyr kan alltid finne sin egen løsning som sagt tidligere i tråden.
Men siden jeg liker ikke å løpe eller å gi meg så lett, var det derfor jeg bestandig gikk med en sånn belt, som faktisk, jeg måte ta ut en del ganger.
Men sånn er livet: en del mennesker trenger å se hva de kan få seg i trynet før de roer seg ned og forlater plassen.
Og hvis ikke, får de seg å smake.

triplex.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og Grendel

Mye å tenke over der. Han hadde heller ikke troen på Luxwi- stroppen. Det er nok bare viktigere og viktigere å være bevist, og å bruke fine klokker med måte.

På "det glade 80-tallet' så jeg i en bilrekvisita- brosjyre et deksel som kunne settes over stereoanlegget i bilen. Smart ide. Dette dekselet så ut som et billig og dårlig bilradio. Skulle dekke over ditt anlegg når du parkerte. Det kunne kanskje bli løsningen for oss. Et armbånd som viser en billig klokke? Blir spennende å se hvordan løsningen blir for en 47mm Panerai. På en eller annen måte må det bli mulig å se tiden.

8- (
 
  • Liker
Reaksjoner: Heftos