Rolex Daytona-tråden

D27C246A-AEA2-4235-93A3-4DC65B246982.jpeg
 
Jeg kunne tenkt meg en daytona igjen... Savner den sorte, ref avataren min... MEN, jeg kommer ikke til å punge ut 3x det jeg solgte min for noen år tilbake og jeg kommer heller ikke til å legge 200+ for en "ny" derfor lurte jeg på om jeg burde vurdere en TT? Hvordan oppleves disse på dere og funker TT dårlig i norge (oslo)..? Evt en 116523 og bytte til rem/gummi?
 
TT Daytona med sort skive er lekkert. Jeg har vurdert ved flere anledninger, men har dessverre aldri blitt noe.
Jeg skal ha en i fremtiden, men om det blir sort skive eller denne, er usikkert :)
B0657B7E-A422-42D5-9C0B-851AFEFEB602.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng
Jeg kunne tenkt meg en daytona igjen... Savner den sorte, ref avataren min... MEN, jeg kommer ikke til å punge ut 3x det jeg solgte min for noen år tilbake og jeg kommer heller ikke til å legge 200+ for en "ny" derfor lurte jeg på om jeg burde vurdere en TT? Hvordan oppleves disse på dere og funker TT dårlig i norge (oslo)..? Evt en 116523 og bytte til rem/gummi?
Tenker omtrent som deg. Heller mot at jeg ikke er tøff nok til å bære så mye gult gull. Syns 116503 ser mye bedre ut enn 116523. Noen som kjenner tilgjengelighet hos AD?
 
Tenker omtrent som deg. Heller mot at jeg ikke er tøff nok til å bære så mye gult gull. Syns 116503 ser mye bedre ut enn 116523. Noen som kjenner tilgjengelighet hos AD?
TT er som regel enten på lager eller et par mnd. lev.tid har jeg hørt.
Det er SÅÅÅÅÅÅ mye vanskeligere å produsere stålklokke med keramisk bezel....
 
Tenker omtrent som deg. Heller mot at jeg ikke er tøff nok til å bære så mye gult gull. Syns 116503 ser mye bedre ut enn 116523. Noen som kjenner tilgjengelighet hos AD?

Det er liksom det som er greia ja. Jeg driter stort sett i hva andre mener, men det er noe med TT som gjør at man tror de som bærer det ønsker mer oppmerksomhet rettet mot klokka og vil "flashe", noe som ikke er mitt tilfelle... Favoritten er fremdeles Explorer...
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Prøvde en 116503 m/ hvit skive hos AD for et snaut år siden, og ble overrasket over at den så liten ut på hånden. Flott klokke, bevares - men bærer noe mindre enn 116500LN m/ hvit skive på grunn av at den sorte bezelen får klokken til å virke større. Andre med lignende erfaring?
 
Prøvde en 116503 m/ hvit skive hos AD for et snaut år siden, og ble overrasket over at den så liten ut på hånden. Flott klokke, bevares - men bærer noe mindre enn 116500LN m/ hvit skive på grunn av at den sorte bezelen får klokken til å virke større. Andre med lignende erfaring?
Ja, men etter en uke så er Daytona uten keramisk bezel mer enn stor nok ;)
 
Ja, ser den. Kanskje ikke rart, siden med/uten keramisk bezel har identiske mål :)
116500 sort er topp tre kjedeligste klokker jeg har hatt. Flott på bilder, kjip på armen. Kjeramikk er et flott materiale, men IMO er metallbezel på Daytona overlegent ift design. 16520/116520>116500. Så ville ikke bekymret meg for bezel, spesielt med oppgraderingen i 03 vs 23!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Callahan
116500 sort er topp tre kjedeligste klokker jeg har hatt. Flott på bilder, kjip på armen. Kjeramikk er et flott materiale, men IMO er metallbezel på Daytona overlegent ift design. 16520/116520>116500. Så ville ikke bekymret meg for bezel, spesielt med oppgraderingen i 03 vs 23!
Sikkert et par stk her inne som sliter med å være enig med deg her ;) Men, er det ikke greit da? Godt at alle ikke liker akkurat de samme klokkene, det hadde vært kjedelig.