Hva skjer med Rolex og levering?

Jeg tror ikke Rolex er tjent med markedet slik det er i dag. Mye negativ oppmerksomhet med tanke på ventelister, basismodeller er utilgjengelig i butikkene og jeg tror mange ikke ønsker å assosieres med merket slik det er i dag. Tror noe kommer til å gjøres for å motvirke det man ser i markedet i dag med skyhøye ettermarkedspriser og invistorer på hvert gatehjørne.
 
Det støtter jeg selvfølgelig, og det var også planen.

Må si at jeg aldri la frem foreslag om å kjøpe 4 klokker på en gang :)
Tvert i mot ba jeg om (på en slik ydmyk måte som kun en beskjeden Sørlending kan) å få begynne å etablere et langsiktig kundeforhold på den ene eller annen måte.
Blankt avslag uten engang å ta ned personlia eller spørre et spørsmål om meg eller mine interesser.
Jeg fulgte opp med en ny epost som ble like blankt avslått uten igjen noen interesse for meg som person.

Vet det er gode tider nå, men alt vokser ikke inn i himmelen. Synes dette er en veldig dårlig langsiktig strategi for Bjerke å ta.

Kunne jo for eksempel være at de nå gikk glipp av en kunde som ville lagt igjen noen mill de neste årene (uten at det sikkert bryr de).
Hadde også svart blankt nei på absolutt alt om han her kom å spurte meg om hvasomhelst :eek:
West
 
Kunne jo for eksempel være at de nå gikk glipp av en kunde som ville lagt igjen noen mill de neste årene (uten at det sikkert bryr de).

Tror ikke de har mangel på kunder, så tror du har rett i at de ikke bryr seg stort. Sikkert milevis med invistorer som kjøper gull for å få kjøpe ss også.
Hørt fra sikre kilder om folk som har fått kjøpe mye fra Bjerke nå i tørken og rett ut på bruktmarkedet. Nå er jeg ikke i markedet nå, men føler meg litt lei både Rolex og Bjerke om det er slik de driver.
 
Det støtter jeg selvfølgelig, og det var også planen.

Må si at jeg aldri la frem foreslag om å kjøpe 4 klokker på en gang :)
Tvert i mot ba jeg om (på en slik ydmyk måte som kun en beskjeden Sørlending kan) å få begynne å etablere et langsiktig kundeforhold på den ene eller annen måte.
Blankt avslag uten engang å ta ned personlia eller spørre et spørsmål om meg eller mine interesser.
Jeg fulgte opp med en ny epost som ble like blankt avslått uten igjen noen interesse for meg som person.

Vet det er gode tider nå, men alt vokser ikke inn i himmelen. Synes dette er en veldig dårlig langsiktig strategi for Bjerke å ta.

Kunne jo for eksempel være at de nå gikk glipp av en kunde som ville lagt igjen noen mill de neste årene (uten at det sikkert bryr de).
Samme behandling her. Prøvde å etablere et nytt kundeforhold etter nedleggelsen i Tromsø, men bare interessert i å selge meg hyllevarmere. :oops:
 
Det er jo masse flott man kan kjøpe hvis man ikke bare skal ha 40mm sportsRolex i stål eller tilsvarende Patek. Mange modeller fra feks Jaeger og IWC og Blancpain og Vacheron er raskt tilgjengelig hvis man vil ha en fantastisk klokke og er opptatt av å «etablere et nytt kundeforhold».
 
Det er jo masse flott man kan kjøpe hvis man ikke bare skal ha 40mm sportsRolex i stål eller tilsvarende Patek. Mange modeller fra feks Jaeger og IWC og Blancpain og Vacheron er raskt tilgjengelig hvis man vil ha en fantastisk klokke og er opptatt av å «etablere et nytt kundeforhold».
Litt enig, men føler det blir på feil prinsipper. Tror faktisk det hadde funket bedre motsatt på meg. Hadde jeg fått ro i sjelen og fått kjøpt den klokken jeg vil ha, så hadde jeg kanskje kjøpt noe annet også...
 
Trodde det var slutt på praksisen med krav til å kjøpe andre urmerker for å bli kvalifisert som Rolex kunde. Det høres helt hinsides ut og Rolex kan umulig ha interesse av at deres representanter selger noe annet enn Rolex. At gamle kunder blir prioritert i butikken foran kunder uten historikk bør være akseptabelt.
 
Redigert:
Jeg tror egentlig ikke forhandlerne har lyst til å nekte noen å kjøpe den eller de klokkene vedkommende har lyst på, men når de får inn et meget begrenset antall ur og etterspørselen er på vei til himmels (den bare øker og øker), så MÅ de prioritere hvem de skal selge til.

Til informasjon har jeg lagt igjen drøye 400k hos en forhandler hittil i år. Ikke kjøpt en eneste Rolex. Får jeg sette meg på venteliste for å kjøpe en daytona i stål; nei..

At de kanskje(!) går glipp at fremtidige gode kunder fordi den potensielle kunden ikke får kjøpe det man har mest lyst på med en gang, tror jeg derfor kun er en nødvendig prioritering fra forhandlerens sin side.
 
Noen som vet om det er mulig å få satt seg på venteliste i utlandet? F.eks USA, UK, Italia eller Spania :)

Har forøvrig opplevd det samme som mange andre her inne. Det er mulig å søke, men kundeforholdet må være av en viss størrelse før du i det hele tatt blir vurdert.
 
Satt litt på spissen, så har AD har blitt suvenirbutikker for kinesere.
Greit for AD å ha kunder som ikke spør om rabatter og garantiansvaret havner i utlandet.
Norske kunder må nok se andre steder etter klokker heretter.
Så det har ingenting for seg å være lojal mot AD lenger.
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Satt litt på spissen, så har AD har blitt suvenirbutikker for kinesere.
Greit for AD å ha kunder som ikke spør om rabatter og garantiansvaret havner i utlandet.
Norske kunder må nok se andre steder etter klokker heretter.
Så det har ingenting for seg å være lojal mot AD lenger.
Uttalt fra Bjerke. Vil tro at det er en viss sannhet i det, om man ser på tilstandene her hjemme
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2019-11-15 kl. 15.35.52.png
    Skjermbilde 2019-11-15 kl. 15.35.52.png
    458,1 KB · Visninger: 0
Det støtter jeg selvfølgelig, og det var også planen.

Må si at jeg aldri la frem foreslag om å kjøpe 4 klokker på en gang :)
Tvert i mot ba jeg om (på en slik ydmyk måte som kun en beskjeden Sørlending kan) å få begynne å etablere et langsiktig kundeforhold på den ene eller annen måte.
Blankt avslag uten engang å ta ned personlia eller spørre et spørsmål om meg eller mine interesser.
Jeg fulgte opp med en ny epost som ble like blankt avslått uten igjen noen interesse for meg som person.

Vet det er gode tider nå, men alt vokser ikke inn i himmelen. Synes dette er en veldig dårlig langsiktig strategi for Bjerke å ta.

Kunne jo for eksempel være at de nå gikk glipp av en kunde som ville lagt igjen noen mill de neste årene (uten at det sikkert bryr de).

Skjønner godt det du skriver. Deler den uggene følelsen.
Min erfaring av 3 besøk hos Bjerke den siste måneden:
Først tok jeg turen til Nedre slottsgate. Der møtte jeg en totalt uinteressert eldre selger som totalt overså meg. Hun var ikke engang interessert i å spørre om jeg trengte hjelp. Når jeg så at hun var ledig gikk jeg bort og spurte om hun kunne hjelpe meg med par spørsmål jeg hadde og viste til en epost jeg hadde sendt tidligere og fått svar på. Det hun sa at jeg kunne se rundt og finne en klokke jeg skulle kjøpe så gikk hun bort til en annen. Rett og slett uhøflig og stygg oppførsel. Fikk en vondt følelse i magen om at jeg ikke en gang var velkommen og jeg bare forlot butikken. Ditt drar jeg aldri igjen.
To turer til Bjerke Karl Johan: første gang møtte jeg en selger som ikke var så interessert i å hjelpe og med en gang han hørte jeg hadde spørsmål om Rolex var alt et ork for han. Andre tur til Bjerke Karl Johan i underetasjen møtte jeg en hyggelig behjelpelig ung selger. Han viste meg par Omega klokker som jeg prøvde på men de hadde ikke den jeg ville kjøpe. Jeg skulle kontakte dem igjen om par mnd for å se om de har fått den inn.
Vil man bruke et øre når de er så lite service innstilte og behandler potensielle gode kunder på den måten? I slike oppturer (for butikken) kan folk se hvordan de virkelig behandler folket. Tror og håper ikke dette selgersmarkedet varer lenge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2577
Bjerke svarte innen rimelig tid på min søknad om å få stå på venteliste på Sub m/dato. Som forventet var ikke det mulig. Jeg kunne gjerne få kjøpe Air king eller OP 36 /39. Datejust 36/41 var det noe lenger ventetid på.

Synes Bjerke er så imøtekommende de kan være, da situasjonen er som den er. Trist syn i Nedre Slottsgate og Karl Johan når det ikke er en eneste interessant modell på utstilling.

Drømmen om butikkny Rolex får legges på hyllen i denne omgang. Kan jo vurdere minefeltet av et bruktmarked.
 
Vi kan vel ganske sikkert fastslå at Rolex ikkje har planer om å slutte med produksjon av klokker med det første. ( sjølv om andelen merch på finn har økt ) Så det er nok berre å ha is i magen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Audjoh
Vi kan vel ganske sikkert fastslå at Rolex ikkje har plamer om å slutte med produksjon av klokker med det første. ( sjølv om andelen merch på finn har økt ) Så det er nok berre å ha is i magen.

Sier meg enig i det. Kan vel trygt si at denne situasjonen ikke er evigvarende.

Is i magen er det verre med. Mye annet fint, og Panerai har overraskende nok seilt opp som alternativ.