Min garasje er fylt med...

Finpuss og tørk godt. Syrevask og bruk industriell epoxy meint for fiskebruk eller lagerhaller. Flasser det so har vel kanskje forbehandling vært for dårlig eller en har for høy fuktighet i betongen.
Takk. Ser at det ikke er noen enkle løsninger hvis man vil ha ordentlig og varig, vedlikeholdt resultat.

Et alternativ er dog å kun male en parkeringsplass med to kontrastrike striper. Det er jo ikke så helt galt det heller, da jeg vil at sykler og annet rask ikke står i innkjøringsfeltet. :)
 
Hvilken maling benytter man på et garasjegulv som er grovpusset (ordinær) betong?

Ettersom det er grovpusset, så ville jeg nok gått for "ingen ting", (Som @Edzilla skriver). Epoxy har mye fine malinger, men da bør det være glattere. Jeg tror ikke det skulle flasse av, om det blir behandlet godt på forhånd. Jeg mener å huske det måttte/burde bli vasket med noe først. (Mange år siden jeg sto i jernvarehandel og solgte slikt). Men en grov flate vil tære på selv en solid maling.

Puss, vask og mal, eller ha den slik. Jeg har gått for det siste i garagen min.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hmmm. Sikker på det var det beste? Eller lagt av den beste?
Har epoxy på 11te året nå og fortsatt strøkent. Hadde aldri valgt noe annet igjen heller.

kjøpt og utført av proffe. Men begynte å flasse etter to år. Dette er dog nærmere15 år siden. Meget mulig at epoxy-produktene er blitt bedre nå.
 
Takk. Ser at det ikke er noen enkle løsninger hvis man vil ha ordentlig og varig, vedlikeholdt resultat.

Et alternativ er dog å kun male en parkeringsplass med to kontrastrike striper. Det er jo ikke så helt galt det heller, da jeg vil at sykler og annet rask ikke står i innkjøringsfeltet. :)

Nei , å bruke epoxy på en røff overflate er å be om flassing. Alternativt so kan du leie deg ei betongslipemaskin for en dag for finpuss og so impregnere det etterpå .
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Loevhagen
Takk for alle innspill. Hvis man skal ha en "innendørs" garasje, så er sliping og ditto grunnarbeid helt klart veien å gå. Har imidlertid innsett at min garasje er mer "utendørs" med tanke på bruk. Så, derfor inverserer jeg tilnærmingen. Det vil si, jeg behandler de områdene som visuelt skal avgrense bruk - fremfor å behandle alle områder som skal brukes.

Slik sett var denne meningsutvekslingen mer nyttig enn den kan virke for andre lesere. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Takk for alle innspill. Hvis man skal ha en "innendørs" garasje, så er sliping og ditto grunnarbeid helt klart veien å gå. Har imidlertid innsett at min garasje er mer "utendørs" med tanke på bruk. Så, derfor inverserer jeg tilnærmingen. Det vil si, jeg behandler de områdene som visuelt skal avgrense bruk - fremfor å behandle alle områder som skal brukes.

Slik sett var denne meningsutvekslingen mer nyttig enn den kan virke for andre lesere. :)

Høres som du har funnet en fin løsning Mr.
Men dog spent er vi på hva slags vogn du har kjøpt.
 
Min sønns brannbil har fått plass
09536D71-8B85-4E88-BF47-703A4617274A.jpeg
 
Gromt!
Grillen har aner tilbake til Austin Cooper S MK1.
Setene er vel... Litt mer komfortable enn i min gamle S.

Almond Green?
Det der er bare barskt, @kvasbo! Veldig barskt.

8- )
 
Fargen heter Wild Thing, er mye blåere enn det ser ut på bildene. Har begynt å planlegge kjøreturen hjem fra Silverstone neste sommer nå ;)

Nydelig. Virkelgi flott farve med klassiske aner.
Farven (lenger opp) likner litt på den gamle Island Blue som var en original Cooper S farve på 60'tallet. (Helt sikkert planlagt). 8- )
IslandBlue MK1.jpg


Jeg vurderte den da jeg skulle velge farve på min 66-modell.
Mitt valg den gang ble Surf Blue. Litt "grellere/spesiell".
Dette er et greit bilde av Surf Blue. Skal være litt grønnere/turkis.
Surf Blue MK1 S.jpg


Jeg tipper du får en fin tur hjem! Silverstone er artig. Jeg har kjørt to runder der.

8