Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Nei, ikke feil. Syns heller ikke 190 er feil.
3F09B9A2-3A7E-4E1F-B10E-7000543E6AA1.jpeg
EE0CADF8-3E6B-462C-9000-69829F2E9E2F.jpeg
1DD0AED5-CB47-4328-886A-694926875D21.jpeg
 
Regner med du er klokere nå @Perilei. Her er 510 på drøyt 17,5 cm håndledd. 44 mm er mer enn stort nok, spør du meg. Men sykt komfortabel!
Vis vedlegg 166536
Har absolutt ikke blitt klok, heller tvertom. Det er jo 1000 referanser å sette seg inn i. @Ceramic foreslo 233, som forsåvidt er innenfor budsjett. Har en BLNR som potensielt kan ofres.
Får ta meg en tur innom Bjerke å se på de forskjellige modellene neste gang jeg er innom.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Hei og takk for medlemskap! Vet ikke om dette er riktig sted å spørre men er relativ ny når det kommer til klokker/ur! Eier en omega samt en Rolex!
Men er bitt av basillen og ønsker å øke min "lille" samling! Vurderer en panerai luminor regatta chrono flyback titan eller en panerai luminor 1950 marina!
Noen som kan komme med noen gode råd?(vurderer å kjøpe fra London)
Takk på forhånd!
 
Hei og velkommen,

Spesielt på Panerai er det veldig greit å forholde seg til modell betegnelser av typen 372, 422 osv.

Uansett, uten at jeg vet nøyaktig modell på dine ønsker, så tenker jeg rent objektivt at det siste forslaget er det "tryggeste" om du noen gang vil selge igjen. Den første blir for spesielt interesserte.

En annen ting er at for en "nybegynner" innenfor Panerai så kan alt ser veldig likt ut. Det er mye nyanser som skiller, men disse nyansene kan ha mye å si etterhvert som du kommer inn i det. Om du har mulighet ville jeg brukt litt tid i butikken til Bjerke og prøvd.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta og Suften
Så de modellene du nevnte ovenfor er en trygg investering?(med tanke på videre salg ved et senere tidspunkt) eller vil de falle mye i pris? Jeg vet at omega taper seg ganske mye etter at de har forlatt butikken og at Rolex(noen modeller øker utrolig mye i pris)Når det skal sies så er jeg ikke ute etter å tjene penger på et kjøp, men heller være fornøyd og føle at jeg har gjort et godt kjøp som jeg kan forsvare

Jeg er litt den typen som ønsker noe ikke alle andre har.... men ønsker heller ikke at verdien på uret skal tape seg drastisk etter litt tid på armen..

Takk for en hyggelig tilbakemelding...........
 
Så de modellene du nevnte ovenfor er en trygg investering?(med tanke på videre salg ved et senere tidspunkt) eller vil de falle mye i pris? Jeg vet at omega taper seg ganske mye etter at de har forlatt butikken og at Rolex(noen modeller øker utrolig mye i pris)Når det skal sies så er jeg ikke ute etter å tjene penger på et kjøp, men heller være fornøyd og føle at jeg har gjort et godt kjøp som jeg kan forsvare

Jeg er litt den typen som ønsker noe ikke alle andre har.... men ønsker heller ikke at verdien på uret skal tape seg drastisk etter litt tid på armen..

Takk for en hyggelig tilbakemelding...........
Dette er ikke investeringsobjekter. Her renner pengene ut dersom du kjøper nytt for så å selge igjen senere.

Jeg sier bare at den første varianten du nevnte blir enda vanskeligere å selge enn en gjengs Panerai. Kjøp brukt om du er en flipper som ikke liker å gi bort pengene dine. Eventuelt kjøp Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entusiastenjoha
Dette er ikke investeringsobjekter. Her renner pengene ut dersom du kjøper nytt for så å selge igjen senere.

Jeg sier bare at den første varianten du nevnte blir enda vanskeligere å selge enn en gjengs Panerai. Kjøp brukt om du er en flipper som ikke liker å gi bort pengene dine. Eventuelt kjøp Rolex.
Tror jeg går for en vanlig modellBrukt? Nei ikke helt min greie, liker følelsen av å gå ut av bjerke
 
men ønsker heller ikke at verdien på uret skal tape seg drastisk etter litt tid på armen..

Brukt? Nei ikke helt min greie, liker følelsen av å gå ut av bjerke

I en tråd om Panerai i 2019........... kunne kanskje skjønt det i 2009..... he he he..... Det er mange fine Panerai ass, men det er ingen av dem som ikke taper seg drastisk ut døra hos Bjerke nå om dagen.
 
I en tråd om Panerai i 2019........... kunne kanskje skjønt det i 2009..... he he he..... Det er mange fine Panerai ass, men det er ingen av dem som ikke taper seg drastisk ut døra hos Bjerke nå om dagen.
Er relativ ny når det kommer til ur! derfor jeg førhører meg litt før et evt kjøp