Sigarer og lightere

Anbefaler Sol Cigar i Oslo. Alltid imøtekommende og et hav av kunnskap om cigarer. Likeledes Augusto i Toldbodgaten.

Jeg mener personlig at cubanske cigarer er noe oppskrytt i forhold til prisen. Det finnes mye bra fra andre regioner, og der er de to ovennevnte butikker gode referanser. Men som alltid, man får det man betaler for.

Har ingen erfaring med sigar.com, anser meg selv som ikke meningsberettiget.

Så har man Sørensen i Bergen som i følge andre er gode på cigarer.

God reise inn i cigarens mystiske verden, jeg blir aldri utlært.
Takk!

Godt forslag med Sol Cigar, tror det rett greit for meg å snakke med noen til å begynne med. Kjører på det etter ferien!
 
Litt på impuls kjøpte jeg en 5 pakke Montecristo No. 4 på Gardermoen. Det var litt stas, så jeg lurer på om jeg skal utforske dette med sigarer litt mer.

Er det noen anbefalte nettbutikker å begynne med? Jeg ser det er noe som heter sigar.com som har et medlemskap der man kan kjøpe en startpakke til kr 2.398,-. Kunne det vært noe? Den humidoren er vel helt streit, og så får man litt forskjellige sigarer å prøve seg på? Må jeg i så fall bestille Boveda pakke også?


Eller er det like greit å kjøpe noe rimeligere annet steds? Jeg vil jo ikke ta helt av på dette før jeg finner ut av om det er for meg...

Dette kan jeg virkelig ingen ting om, så tips mottas med takk!
Kan absolutt anbefale sigar.com.
Har vært på flere treff med Håkon, som er en lidenskapelig entusiast som har holdt på i mange år.
Personlig klarer jeg å holde meg selv med sigarer kjøpt på reise, så prisnivået er jeg ukjent med, men vet det er noe å spare om man er medlem.
Følg sigar.com på Facebook, da de til stadighet har treff rundt om i Norge.
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Kan absolutt anbefale sigar.com.
Har vært på flere treff med Håkon, som er en lidenskapelig entusiast som har holdt på i mange år.
Personlig klarer jeg å holde meg selv med sigarer kjøpt på reise, så prisnivået er jeg ukjent med, men vet det er noe å spare om man er medlem.
Følg sigar.com på Facebook, da de til stadighet har treff rundt om i Norge.
Jeg kommer nok også til å basere meg på reise, men jeg må ha noen å snakke med i begynnelsen for å komme i gang. Så det blir nok en tur inn til Oslo i første omgang. Skal likevel følge med på nett også, så får vi se hvor det bærer.

20190804_222123.jpg
 
Noen som har et godt tips til en god sigar-lighter? Jeg røyker for det meste ute så god flamme er et must! Har kikket litt på dupont men de jeg har sett har vanlig flamme.
 
Mange år siden jeg bestilte noe derfra, men sigar.com var helt topp etter min mening.
 
image.jpg


Gikk til innkjøp av noe for meg ukjent: nub

Et innovativt prosjekt med en theori om at midten av sigaren har best smak, populært kalt the sweetspot. En nub skal bare inneholde sweetspoten, 100% hele veien.
Har ikke prøvd en enda..

Noen som har erfaring med dette merket?
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og sunshine
De lærde strides om raske fuktendringer fra stabile forhold i butikk til egen boks, men fair enough:rolleyes:
 
Ikke erfaring med det, men plasten på i humidor??

Fyfy;)
Plast på i humidor, ja! Best i lengden om de er levert slik. Man åpner ikke esken, plukker av plast og legger de tilbake i esken igjen;)
Har sigarer i min humidor som er 20+ år gamle og fortsatt i plast. Fine som fy.

Plast på klokke, derimot - det er fyfy!
 
Redigert:
Røyker dere innendørs i hjemmet? Jeg har begrenset med muligheter da jeg hverken har terrasse eller bor på bakkeplan. Kunne godt tenkt meg å røykt i min leilighet om det er noen triks eller produkter som gjør dette mulig uten at det lukter i hele leiligheten.
 
Røyker dere innendørs i hjemmet? Jeg har begrenset med muligheter da jeg hverken har terrasse eller bor på bakkeplan. Kunne godt tenkt meg å røykt i min leilighet om det er noen triks eller produkter som gjør dette mulig uten at det lukter i hele leiligheten.


Så lenge du har et passende rom kan Rabbit Air kanskje være aktuelt? Sett flere gode tilbakemeldinger på nett, men ikke prøvd selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Kjöpte en eske Montecristo Open Eagle på vei ut fra Gardemoen Taxfree, må si for en gangs skyld innfrir både på smak og passe fuktig/törr, trekker perfekt, omstendighetene også perfekt på en takterasse i Nice, skulle gjerne vært sammen med flere TS aficionados her !
 

Vedlegg

  • C6C905DA-332F-4D86-8712-AFE44D2B3F3C.jpeg
    C6C905DA-332F-4D86-8712-AFE44D2B3F3C.jpeg
    135,2 KB · Visninger: 0
Vis vedlegg 160246

Gikk til innkjøp av noe for meg ukjent: nub

Et innovativt prosjekt med en theori om at midten av sigaren har best smak, populært kalt the sweetspot. En nub skal bare inneholde sweetspoten, 100% hele veien.
Har ikke prøvd en enda..

Noen som har erfaring med dette merket?
Blir vel litt som å hevde at bensinen i tanken på bilen er best når den er halvfull, dette tror jeg ikke på IMHO
 
Blir vel litt som å hevde at bensinen i tanken på bilen er best når den er halvfull, dette tror jeg ikke på IMHO

Tja, hvem vet! Har selv røkt churchills hvor smaken tydelig endrer seg underveis, så salgspitchen til selgeren traff meg godt. Har enda ikke prøvd en av nubs’n, så stay tuned på review :cool: