Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Tja, ville ikke en SLA017 passe greit inn i disse spesifikasjonene? Lenken der er, meg kjent, lik den på SBDC051, og den er jo lysår bedre enn den på en vanlig GS-dykker.

Joda, SLA017 er et godt eksempel på en slik klokke fra Seiko. Men den ble produsert i begrenset antall, og solgte ut nøyaktig så fort som man kunne forvente. Det burde ringe noen bjeller hos Seiko når de så hvor populær denne ble. Dykkerklokke med klassiske proporsjoner og design. En klokke ala denne med fast plass i kolleksjonen hadde vært noe. :)
 
Litt for tykk, med sine 14,1mm og relativt svak lenke. Som nevnt over lider SLA017 også under disse to, typiske, GS-svakhetene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Joda, SLA017 er et godt eksempel på en slik klokke fra Seiko. Men den ble produsert i begrenset antall, og solgte ut nøyaktig så fort som man kunne forvente. Det burde ringe noen bjeller hos Seiko når de så hvor populær denne ble. Dykkerklokke med klassiske proporsjoner og design. En klokke ala denne med fast plass i kolleksjonen hadde vært noe. :)
Introduksjonen av LX-linjen viser vel at det ikke ringer noen bjeller der overhodet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og fredskijj
Hva tenker du er svakhetene til snowflake? Sikler en del på den, men har aldri sett den irl og vil gjerne høre positivt og negativt om den.
(egentlig mest interessert i negativt, det positive tror jeg er ganske dekket :))

Svakhetene er egentlig det jeg skrev over her. Lenken og låsen får strykkarakter av meg. I tillegg er det ikke skruer på lenken, men pin og collar. Litt hair-puller også til tider.

Vil absolutt anbefale å prøve før kjøp. Den bærer ganske stort for å være 41mm.

Savner den likevel, så det er mer positivt enn negativt å si om den, totalt sett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Svakhetene er egentlig det jeg skrev over her. Lenken og låsen får strykkarakter av meg. I tillegg er det ikke skruer på lenken, men pin og collar. Litt hair-puller også til tider.

Vil absolutt anbefale å prøve før kjøp. Den bærer ganske stort for å være 41mm.

Savner den likevel, så det er mer positivt enn negativt å si om den, totalt sett.
Skjønner, takk for svar. Skal se om jeg får prøvd den på armen en vakker dag :)
 
Bittert at det er US-only, da blir det mva på toppen av full retail price dersom man slår til;

-Pedanten i meg vil hevde at det blir jo uansett moms på toppen av veiledende pris om de hadde blitt solgt i det norske markedet, også - forhandler kutter jo ikke prisen fra Seiko med 20% for å kompensere for momsen...

(Men ja. Jeg irriterer meg også litt ekstra over momsregningene mine - og, ikke minst, over Postens gebyr...)
 
Digger den nye streetserien:) Måtte bare ta frem "champis`n" og kamera :)
_7080061.jpg
_7080016.jpg
_7080041.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og fredskijj
Her var det jo mye snadder: https://watchesbysjx.com/2019/08/seiko-5-sports-2019.html

seiko-5-sports-2019.jpg


Likte veldig godt den sorte og den grønne!
Knalltøff! Og den nye logoen er jo mye mer harmonisk enn den gamle. Jeg har hatt noen Seiko 5 opp gjennom årene, og det jeg har likt minst er den stygge og glorete logoen på de gamle modellene. Mht. vanntetthet, så har vel aldri Seiko 5 hatt noe mer enn 100m (f.eks. Seiko Sea Urchin), så jeg kan ikke se at det er nedgradering på dette området. Det er imidlertid synd at de ikke har kostet på seg skrukrone (som det jo heller ikke var på de gamle modellene).