Samler militaria

Medlem
14. juni 2011
Innlegg
128
Hei alle.
Er det noen flere enn meg her inne som samler på militaria av ymse slag ?
 
Heisann @steind

Har en del liggende i fra "turer til utlandet", men er nok ikke lengre en aktiv samler. Har diverse - men mest avdelingsmerker m.v. i fra 2VK og nyere.
 
Artig. Jeg samler mest kampkniver fra WW1 og WW2, både tyske og allierte. Har hatt en forholdsvis stor samling hjelmer etc. Er med som gjest på møtene til Norsk Våpenhistorisk samling.

Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
En Le Veugeur i god stand hadde vært kult også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
En Le Veugeur i god stand hadde vært kult også.
Jeg kvittet meg med disse for kort tid siden, har kun beholdt Tysk WW2 Kampfschwimmer bronsekniven.
P1050408.JPG
 
Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
En Le Veugeur i god stand hadde vært kult også.

Jeg samler de franske hevnere etter produsent og har nå 5 forskjellige. Samler også på balger av forskjellige design.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Har en del F&S MOD versjoner fra Nowill&sons men kunne tenke meg noe vintage originaler.
Er ikke helt bestemt mellom type 2 eller 3. Det ser ut som type 1 er en del vanskeligere å finne i vintage.
En Le Veugeur i god stand hadde vært kult også.

Orginale FS type 1 er vanskelige. Der kan du fort gå på en smell da mange av disse er sammensatte av forskjellige kniver. Man bør også lese seg opp på orginale etsinger av produsentmerking.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord