Cyclops?

Pent eller forstyrrende?

  • Pent

    Stemmer: 39 53,4%
  • Forstyrrende

    Stemmer: 34 46,6%

  • Antall stemmer
    73
Ser også på andre forumer at cyclops har blitt debatert, og noen mener at det passer veldig bra på en DJ eller GMT, med at feks på Sub blir skiven veldig usymetrisk.....

Om skiven først blir usymetrisk pga av cyclops(noe den selvsagt blir), vil ikke også alle andre modeller bli det?
Tenk og symetrisk å fin en Batman ville vært uten vorta;)
 
Ser også på andre forumer at cyclops har blitt debatert, og noen mener at det passer veldig bra på en DJ eller GMT, med at feks på Sub blir skiven veldig usymetrisk.....

Om skiven først blir usymetrisk pga av cyclops(noe den selvsagt blir), vil ikke også alle andre modeller bli det?
Tenk og symetrisk å fin en Batman ville vært uten vorta;)

Etter å ha eid en DJ for første gang så kan jeg i alle fall si at jeg aldri tenker over at cyclopsen er der, men jeg har alltid lagt merke til den på andres klokker ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: SanderOO
Eller gjør som meg. Fjernet den med kniv og hammer. Har ikke savnet den.
B37985A2-D8C1-420E-8B5E-61076DDCEE43.jpeg
 
Gikk du bare løs på den med kniv og hammer??
Jeg har lyst å fjerne en cyclops, men vet ikke om jeg får meg til å gå løs på klokka med en hammer
 
Satte klokken stødig mellom en åpen bok. Satt en knivbladet mot den flate lange delen av cyclopsen. Tok en hammer og ga den et lite slag. Da spratt vorta av. Fjernet limrestene med litt alkohol og skraping med neglene.
I fra 1:57 kniv og slag. Det andre med varme turte jeg ikke.

 
For Rolex er dette nærmest et varemerke.
Men jeg vil si det er en del av designet. Den hatt jo også en nytte.

8
 
FA1B29FE-B8F2-4644-AD03-2A5534E36AA5.jpeg
Satte klokken stødig mellom en åpen bok. Satt en knivbladet mot den flate lange delen av cyclopsen. Tok en hammer og ga den et lite slag. Da spratt vorta av. Fjernet limrestene med litt alkohol og skraping med neglene.
I fra 1:57 kniv og slag. Det andre med varme turte jeg ikke.


Det skal du være forsiktig med, tenker da på at noen av de nyere Rolexen har en behandlet overflate under. Så du vil få forskjell på finish uansett hvor mye du polerer overflaten.
 
68DA4DD1-2575-4876-9216-8C58FC81158C.jpeg
B661B6E7-7DF8-4D97-98BE-B68DA822F3F3.jpeg
Del 2 av meldingen. Jeg elsket hulken når jeg fjernet den. Meldinger om at den var fake og at folk ble provosert gjorde meg glad
Den er helt klart en del av Rolex sin DNA, men de vinner ingen estetisk pris med den.
Av mine drømme klokker så er det dessverre få som har cyclops.

Jeg byttet komplett glass, i ettertid så viser det seg at glasset var til eldre sub nodate så det ble glippe mellom bezel og glass. Da måtte jeg bytte tilbake
 
Vis vedlegg 152301 Vis vedlegg 152302 Del 2 av meldingen. Jeg elsket hulken når jeg fjernet den. Meldinger om at den var fake og at folk ble provosert gjorde meg glad
Den er helt klart en del av Rolex sin DNA, men de vinner ingen estetisk pris med den.
Av mine drømme klokker så er det dessverre få som har cyclops.

Jeg byttet komplett glass, i ettertid så viser det seg at glasset var til eldre sub nodate så det ble glippe mellom bezel og glass. Da måtte jeg bytte tilbake

Kan du fortelle litt om hvordan du fikk på plass Jubilee?
 
Kan du fortelle litt om hvordan du fikk på plass Jubilee?

Jeg jobber undercover for Rolex så dette er prototype for Basel 2020
Ikke så mye annet å si en at jeg kjøpte lenken brukt, er vel til en Datejust. Passende barreter hadde jeg liggende. Eventuelt så kan de enkelt kjøpes her på webshopen.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Jeg jobber undercover for Rolex så dette er prototype for Basel 2020
Ikke så mye annet å si en at jeg kjøpte lenken brukt, er vel til en Datejust. Passende barreter hadde jeg liggende. Eventuelt så kan de enkelt kjøpes her på webshopen.
Med andre ord en helt standard Jubilee med gjengs baretter?
 
Vis vedlegg 152301 Vis vedlegg 152302 Del 2 av meldingen. Jeg elsket hulken når jeg fjernet den. Meldinger om at den var fake og at folk ble provosert gjorde meg glad
Den er helt klart en del av Rolex sin DNA, men de vinner ingen estetisk pris med den.
Av mine drømme klokker så er det dessverre få som har cyclops.

Jeg byttet komplett glass, i ettertid så viser det seg at glasset var til eldre sub nodate så det ble glippe mellom bezel og glass. Da måtte jeg bytte tilbake

Dette synes jeg ser helt for j.... ut. Både cyclops fravær og jubilee. Er det mulig..
 
Med andre ord en helt standard Jubilee med gjengs baretter?
Helt riktig!
Dette synes jeg ser helt for j.... ut. Både cyclops fravær og jubilee. Er det mulig..
Godt smaken er som baken. Jeg er veldig fornøyd med det, cyclops er dog tilbake på klokka da glasset uten cyclops ikke var perfekt match. Hadde egentlig super jubilee på en batman, men etter Basel 2019 kunne jeg ikke det, gidder ikke å late som jeg har oppgradert til den nye Batman. Dog er det ikke utenkelig at super jubilee kommer på en keramisk daytona i løpet av sommeren. Har sett bilder av det, synes det så kult ut
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Satte klokken stødig mellom en åpen bok. Satt en knivbladet mot den flate lange delen av cyclopsen. Tok en hammer og ga den et lite slag. Da spratt vorta av. Fjernet limrestene med litt alkohol og skraping med neglene.
I fra 1:57 kniv og slag. Det andre med varme turte jeg ikke.

Det gleder meg at min kortfilm har vært til inspirasjon. Det skal sies at cyclopsen nå er på plass igjen, etter et par år måtte jeg holde klokken på strak arm for å tyde datoen...