Klokkeplaner for 2019

Denne:
SBGY003.jpg
 
Har lekt litt med tanken om å bli en one watch guy, med Rolex explorer 1 som eneste klokke.
Så er spørsmålet, skal jeg selge både min Sinn 104 og Doxa sub 1200t for å finansiere exploreren eller skal jeg spare noen mnd til og da etterhvert få en fin trio? Vanskelig valg
 
Har lekt litt med tanken om å bli en one watch guy, med Rolex explorer 1 som eneste klokke.
Så er spørsmålet, skal jeg selge både min Sinn 104 og Doxa sub 1200t for å finansiere exploreren eller skal jeg spare noen mnd til og da etterhvert få en fin trio? Vanskelig valg

Du blir ikke en one watch guy med en trio ;)
Støtter uansett oppgradering til Explorer 1 med de andre som innbytte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Du blir ikke en one watch guy med en trio ;)
Støtter uansett oppgradering til Explorer 1 med de andre som innbytte.
Det er sant, men nå var spm enten å bli en owg eller spare litt til å få en fin trio. Liker jo godt både Sinnen og Doxa´n, men har bare så j**** lyst på en Explorer 1. Skal ikke være lett det greiene her...
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Det er sant, men nå var spm enten å bli en owg eller spare litt til å få en fin trio. Liker jo godt både Sinnen og Doxa´n, men har bare så j**** lyst på en Explorer 1. Skal ikke være lett det greiene her...

Spar litt lenger, så har du en allsidig trio :)

Har aldri skjønt dette med én klokke, med mindre den byttes ut nokså ofte :D
 
  • Liker
Reaksjoner: evenrege og KarlFr
Selv på god vei å tynne ner samlingen til normal nivå, deretter vurderes det Nomos. Er ikke så dyrt men usikker på om hype´n er oppskrytt ? Kanskje på sikt Lange & søhne da det ikke blitt prøvd tidligere heller..
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Spar litt lenger, så har du en allsidig trio :)

Har aldri skjønt dette med én klokke, med mindre den byttes ut nokså ofte :D
Du sier noe der!
Kjekt å bytte litt og tre klokker er jo en fin samling det. Nok til at hvert ur får den armtiden det fortjener. Får sikte meg inn på en explorer til slutten av året/starten på neste. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)
 
Har lekt litt med tanken om å bli en one watch guy, med Rolex explorer 1 som eneste klokke.
Så er spørsmålet, skal jeg selge både min Sinn 104 og Doxa sub 1200t for å finansiere exploreren eller skal jeg spare noen mnd til og da etterhvert få en fin trio? Vanskelig valg
Går fint med en for en periode men lysten på fler kommer nok snikende. Utvid til trio er mitt tips. Har kun en klokke for øyeblikket men det blir det endring på så snart økonomien tillater det.
 
  • Liker
Reaksjoner: evenrege
Jeg har en plan. Jeg har studert og lyttet. Aller helst vil jeg ha en pepsi gmt, men jeg er enig med, har latt meg overbevise av, flertallet her inne: det blir juks!

Så da får Steinharts 39mm-versjon utgå. I stedet sparer jeg til en tool-watch som treffer andre og bedre kravkategorier. Gralen er Explorer 1 og/eller Black Bay 36. Men de er for dyre, nå og fremover. Altså, jeg kunne sikkert spart til BB36, men ville jo ikke turt å bruke den på fjelltur eller i vann. Det ville blitt kontorrotte av den, og det er den jo ikke laget for!

Men dette forumet er jo fantastisk (til asyl å være!), for her er det klokkeglede som bestemmer. Har du Explorer 1 og Daytona, setter du likevel pris på skx. Selv bruker jeg en Seiko 5 Sea Urchin til sånne skx-formål. MYE kokkeglede også i den!

Men altså, etter å ha lært her i asylet og ellers på nett, har jeg funnet hva jeg vil ha og som også kan brukes som tool, selv om den koster det som for meg er halve skjorta, så nå sparer jeg til en Sinn 556a (faktisk den første "ordentlige" klokka jeg så meg ut. Måtte bare teste litt annet først, og slik starter galskapen).

Må bare få solgt en "hyperkul", men akk så kjip multi-purpose kvarts-turklokke først. Og så skal det fikses tannregulering til den unge, håpefulle - det må prioriteres, må vite!

Så, for 2019, sikkert helt mot slutten, kan den finansielt realistiske og veldig anvendelige, ikke-juks-beateren komme på armen. Gleder meg!