Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

EF0279BE-E79F-40ED-B7DD-10366E41EB4E.jpeg
 
Jeg deler i utgangspunktet tanken. Du har sikkert mer peiling enn meg; hvorfor er dette positivt?
Rentehevinger er et tegn på at økinomien i Norge går bedre enn før, så det er et godt tegn generelt.

For noen - som har tatt seg gjeld over pipa - er det ikke bra. Men å ha så mye gjeld at hverdagen ikke er bra selv med en renteheving på opptil 5% - så har man prioritert feil. Hverdagslykke og -fred er bedre enn (for mye) lån for å ha ting. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og BigT
Rentehevinger er et tegn på at økinomien i Norge går bedre enn før, så det er et godt tegn generelt.

For noen - som har tatt seg gjeld over pipa - er det ikke bra. Men å ha så mye gjeld at hverdagen ikke er bra selv med en renteheving på opptil 5% - så har man prioritert feil. Hverdagslykke og -fred er bedre enn (for mye) lån for å ha ting. :)

Da tenker vi likt! God helg! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Rentehevinger er et tegn på at økinomien i Norge går bedre enn før, så det er et godt tegn generelt.

For noen - som har tatt seg gjeld over pipa - er det ikke bra. Men å ha så mye gjeld at hverdagen ikke er bra selv med en renteheving på opptil 5% - så har man prioritert feil. Hverdagslykke og -fred er bedre enn (for mye) lån for å ha ting. :)


Jeg husker ikke om det var Aftenposten eller et annet sted jeg leste at det lureste var å ikke ha gjeld...

(Smart idé ...)

8
 
Rentehevinger er et tegn på at økinomien i Norge går bedre enn før, så det er et godt tegn generelt.

For noen - som har tatt seg gjeld over pipa - er det ikke bra. Men å ha så mye gjeld at hverdagen ikke er bra selv med en renteheving på opptil 5% - så har man prioritert feil. Hverdagslykke og -fred er bedre enn (for mye) lån for å ha ting. :)

På lang sikt er lille Norge sin økonomi avhengig av at de største Euro-sonens økonomier har det bra.
Og de har det ikke.
At renten går litt opp er forventet : aldri i 5000 år har vi sett så lav renta som de siste 10 år, noe som er direkt skadelig for økonomien.

Burde leses før dere kaller meg for Dr-Doom.

https://www.standard.co.uk/business...re-data-from-france-and-germany-a4098616.html

https://seekingalpha.com/article/4250632-downturn