Formel 1

Kun sett F1 i Barcelona, håper det blir flere løp. Kunne tenke meg silverstone eller Monza.
 
Har sett F1 på Monza, og det var fantastisk. Satt i sjikanen i enden av Start/mål langsiden, Der kommer de i 340 og bremser ned til 80 inn i sjikanen! Det var helt rått å se på! Blir nok Monza igjen neste gang også, men kunne gjerne tenke med å se i Aserbajdsjan eller på Spa også, de løpene pleier å bli spektakulære!

Skal se om jeg får meldt meg på i fantasy-ligaen også. Kunne vært moro!
 
@hakotorg - hadde visst et lengre svar tidligere i tråden.
@Klokkesamler - Jeg har vært på en del løp og er det ett løp jeg skal tilbake til, så er det Monaco. Vi var der i 2006 og V10 lyden var enorm, siden vi satt 2-3 meter fra banen.
Det artige med Monaco er at førere, teamsjefer og andre "kjendiser" faktisk er å treffe i gatene (om det under hele tatt betyr noe for deg), det skjer ikke på de andre banene. Der er de liksom innelåst i egne områder nesten ikke er å se.
Vi hadde tribune uten tvskjerm under kval på lørdag, det angret vi litt på. Satt på tribune X1 og da rett overfor Ferrari garasjen og fikk faktisk tegnspråk oppdatering om hvor Schumacher lå an, så det gikk greit. Løpet så vi fra tribune L, ved bassenget. Sto faktisk på toppen selv om vi hadde sitteplasser lengre nede. På toppen så vi nesten fra utgangen av tunnelen og forbi oss mot Rascasse (der Schumacher "parkerte" under det meget omdiskuterte kvallet samme helg).
Nå vet jeg ikke om dere er "rike" og skal bo på hotell i Monaco, men anbefaler ikke å bo øst for Monaco, det gjorde vi :(
Eneste transportmiddel var taxi, og det kostet...
Fra Nice går det tog hvert 15. min(?) har jeg fått høre, så det er genialt.

Håper du har antrekket og snakketøyet i orden, vi ble invitert på fest på en av de private Yachtene (en båt i mellom oss og Kimi Raikkonen sin) og betalte under bordet for et av hotellenes private Limousine. Dessverre husker hverken jeg eller min kompis hvilket hotell det var fra. Sikkert fordi vi var trette, en eller annen gang mellom søndag i mandag, det var mørkt :)

Jeg har alltid kjøpt billetter på www.gpticketshop.com men sjekk gjerne www.formel-1.no, da de i hvert fall tidligere arrangerte pakketurer til Monaco.

Ta gjerne en lunch på Quai des Artistes, på fredagen, gjerne utebord. God mat og 4 meter fra inngang til Paddock, her kommer mange førere og andre spaserende ut/inn.

God tur! Monaco er fantastisk :D
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
Kan også nevne at jeg har vært på 6 andre løp i Europa, men Monaco var «the one».
 
FF1946BF-32D8-4AE3-B892-E008054E34CB.jpeg
EAB0802D-C896-4E66-9B83-C613609864AE.jpeg
Har vært på Monza og Spa. Vi hadde helt fantastiske plasser på Spa. Satt på langstrekket før eau rouge. Vi satt på tribune med blikktak, lyden resonnerte smertefullt. For meg er lyden halve moroa på F1.
Bildene er fra Monza. Litt for mye avstand til banen for å få lyden jeg helst skulle hatt. Men fin plass med en et raskt parti på banen med raske kurver.
 
  • Liker
Reaksjoner: Simtei, JonA1 og Rød
Helger uten Formel 1 blir litt tristere, men gjør og at neste helg blir ekstra spesiell! Ser virkelig frem til Bahrain GP, var et meget spennende løp i fjor! Håper og at Mercedes ikke blir like dominerende som de så ut til å være i Australia.
 
Er det noen andre som bruker F1TV for å følge løpet i dag? Eller sist gang for den saks skyld. Fungerer jo f*** ikke.. vurderer sterkt å gå tilbake til Viaplay ettersom F1 selv har så latterlig dårlig stabilitet.
 
Er det noen andre som bruker F1TV for å følge løpet i dag? Eller sist gang for den saks skyld. Fungerer jo f*** ikke.. vurderer sterkt å gå tilbake til Viaplay ettersom F1 selv har så latterlig dårlig stabilitet.
F1 TV fungerer topp for meg. Bruker Mac
 
Well done Baku! Interessant race, var usikker på om Mercedesene fikk lov til å kjøre mot hverandre på slutten der, men luktet litt teamordre fra Toto Wolff.. Dog helt forståelig i så fall.
 
Redigert:
i fjor så hadde nok Hamilton fått passere, men i år så er Bottas sterk ser det ut som. Han var heldig siste runde og fikk heng på en, samtidig som Hamilton var litt hard på gassen i en sving der. Små marginer. Håper virkelig det kan bli litt spenning i år, Ferrari trenger litt flaks nå. Ting har gått alt for enkelt for Mercedes.
 
Det er synd å si det allerede etter fire runder men når vi vet hvor stabile Mercedesene er så er nok Vettel og Ferrari allerede for langt bak i sammendraget til å kunne vinne i år. Heldigvis ser det ut til at Bottas vil gi Hamilton en real kamp så det i hvert fall blir noe spenning. Neste år, når han har fått litt mer erfaring, vinner Leclerc. Så kommer 2021 og da kan det kanskje begynne å bli spennende å se på dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Eg synest nå spenningen er der , men en må kanskje sjå lenger ned på resultatlista for å finne spenningen i racingen. Klatringen til Alexander albon , som startet i fra pit var jo veldig spennande til tider . Berre synd at fokuset til tv produksjonen ikkje alltid treffer så bra .
 
  • Liker
Reaksjoner: centro og gulenissen