Hjelp til ny klokke

Medlem
9. jan. 2014
Innlegg
7
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
https://www.tidssonen.no/forum/threads/klokker-til-hyggelige-priser.39521/

I denne tråden finner du mange forslag. Men flere forslag gjør det kanskje ikke lettere...
Kriteriene dine innskrenker ikke valgene så mye, kanske du kan si noe om hvilket bruk klokka er til feks dress, beater osv. (Ikke narr deg til å tro at du kan oppsøke dette forumet og så klare deg med en klokke ;))
 
Hvis du vil bruke klokken som beater er min soleklare anbefaling å kjøpe en klokke med lenke, silikon eller en NATO/ZULU-variant og ikke skinn/lær. Gjerne en diver-type med lenke, som da også går til pyntet antrekk.

Av de du foreslo vil jeg si den fra Longines. Ellers har Orient noen fine alternativer i Star-serien, flere av de på 39mm. Personlig er jeg svak for Oris pga de fantastiske skivene, men de ligger litt over budsjett. Og heller ikke dum ide å kjøpe en Seiko-diver og en penklokke i Presage-serien for totalt godt under 10k.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Seiko SKX013 er størrelsesmessig midt i det du ser etter, et innsteg som er robust og klassisk på samme tid.
Men støtter @ilpadrino sitt forslag om SKX007. Den bærer mindre enn oppgitte 42mm, og har kultstatus i urenes verden. Man trår aldri feil med SKX som første ur. Aldri.
 
  • Liker
Reaksjoner: frj og Readerfly