Dagens vin

Kjøpte noen slike for et par timer siden. Får hederlig omtale flere steder.

Godt valg!
Fikk den anbefalt på polet ifjor da jeg var ute etter en rødvin til fisk (skulle ha kveite den kvelden), men som også var god til å bare drikke.
Har tidligere syntes det har vært vanskelig å finne gode røde burgundere eller amerikanske pinot'er under 270-300 kr, så deilig å finne en som er god og ikke koster skjorta :)
 
Godt valg!
Fikk den anbefalt på polet ifjor da jeg var ute etter en rødvin til fisk (skulle ha kveite den kvelden), men som også var god til å bare drikke.
Har tidligere syntes det har vært vanskelig å finne gode røde burgundere eller amerikanske pinot'er under 270-300 kr, så deilig å finne en som er god og ikke koster skjorta :)

Pinot-fan jeg også. Så gleder meg til å teste denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Golfballen
A8A541B0-953F-4897-AD32-DBC05891AF8E.jpeg
 
Spennende med 2011 årgang. Har ikke peiling på om det er en god årgang eller ikke, men ser for meg at denne er god med noen år på baken :)

Kan rapportere om at 2011 er en generelt god årgang i Toscana. Har ikke smakt akkurat denne vinen i den årgangen, men det burde helt klart være noe som har godt av "noen år på baken".
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Kan rapportere om at 2011 er en generelt god årgang i Toscana. Har ikke smakt akkurat denne vinen i den årgangen, men det burde helt klart være noe som har godt av "noen år på baken".

Den var meget god, tror lagringen har gjort den litt rundere og fyldigere i smaken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
@Lyngutt Den er fast følge med hjem når jeg er ute å flyr :) Har dog måttet begrense innkjøpet av den litt ettersom madamen ikke er like begeistret for Pinot som meg.

Apropos OSL synes jeg denne https://www.tax-free.no/5111/produkter/533667/planeta-chardonnay-menfi-doc/#! er ett av de beste kjøpene. Ble introdusert for denne via kurs på KA og synes den er latterlig god. Koster 300 på polet og var ett litt bedre kjøp før da man fikk den for 180 hvis jeg ikke husker helt feil!
 
Hadde en herlig liten smaking av ulike viner i forbindelse med min bursdag. Mange vil nok kalle noe av dette barnerov, men jeg synes det er fornuftig å smake ting på ulike stadier. Greit å teste om det er noe man ønsker å legge bort mens de fortsatt er tilgjengelige i butikk. De to Champagnene er på ulike faser i livet, men kan definitivt anbefale begge to.

IMG_8067.jpg
IMG_8079.jpg
 
Redigert:
Hvordan var den? Har du prøvd noen av de dyrere variantene også? Har selv Musar som en favoritt, men kunne vært morsomt å prøvd noe annet libanesisk også. Dehesa la Granja var forresten et godt kjøp til 150,-


Vinen var som beskrevet i media, frisk med fruktig på smak god dybden og kompleksitet sitter godt og lenge. Min mening er at den er vært prisen. Har ikke prøve den dyrere varianten.

Jeg har prøvd Ch.Kefraya, jeg var veldig imponert også kompleksitet med lag på lag av forskjellige smaker, men Ch.Kefraya Les Bretèches og Dehesa la Granja var ikke min Cup of Tea.....
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Denne går ut til eventuelle naturvin-fans her inne!
En rødvin, samt en hvit pet-nat, begge fra Valencia-regionen.
Førstnevnte, Y Lo Otro Tambien, laget på Bobal-druer. Superfresh og litt funky. Masse solbær både på lukt og smak.
Pet-naten, Super Tak Ancestral er laget på tardana (planta nova) og lagret på gjærrestene av Bobal. Skal bli artig å smake sammen med kveldens kylling!
Begge ble forøvrig kjøpt i Barcelona og «smuglet» hjem i kofferten.

1CC1EC31-DC89-45EA-91B4-89ED440C2F5B.jpeg
9E83DD6B-1D09-45ED-B093-8FDF4A3C6396.jpeg