Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

CDD9897D-870F-496E-96E8-808879A7F1F0.jpeg
42A7CD5F-BD5D-4C1A-8509-A796766DEE47.jpeg
483C5010-D7B5-43EE-A6EE-659B15BFC54A.jpeg





Fikk prøvd et par av nyhetene fra Basel i Singapore. Lave numre tilgjengelig for de som ønsker slikt, av 9 av 2000 på den ene.

38mm er etter min mening alt for liten for menn, men et pent ur. Madammen likte disse veldig godt.

42mm var helt ypperlig til meg med relativt slanke håndledd. De hadde ikke fått inn flere straps enn de som var på urene, men dette ville komme innen kort tid.
 
"Interest for vintage Panerai is at an all time low at the moment and one could possibly get away with an incredible bargain."

Fra Perezcope. Har lufta gått helt ut av PAM ballongen? Har alle "fakes" på som dukker opp på auksjoner skremt bort alle samlerne fra PAM? Nå venter jeg bare på at noen selger en 6152/1 med Angulus til bargain price!
 
"Interest for vintage Panerai is at an all time low at the moment and one could possibly get away with an incredible bargain."

Fra Perezcope. Har lufta gått helt ut av PAM ballongen? Har alle "fakes" på som dukker opp på auksjoner skremt bort alle samlerne fra PAM? Nå venter jeg bare på at noen selger en 6152/1 med Angulus til bargain price!
Tror ikke dette er fasit, i tilfelle satser jeg også på en Vintage Panerai.
 
Legger merke til at avstanden mellom prisene på chrono24 og bjerkes bjerkepriser har økt betraktelig de siste årene. Er det en nedadgående popularitetstrend på gang som bjerke ikke har registrert?
 
Apropos Bjerkepriser:

Jeg har en slik accordion gummireim til min 111. Den liker jeg godt og kunne tenke meg i en annen farge enn svart ogs. Det var imidlertid litt vanskelig å finne ut hvilke farger som er tilgjengelige i 24mm. Derfor kontaktet jeg Panerai (super service) og fikk samtidig opplyst at veiledende pris på disse er 1500 Euro. Da jeg etterpå kontaktet Bjerke for å kjøpe en blå eller oransje fikk jeg opplyst at de skulle ha 2400 kr. Et påslag på veiledende med 60-70%!!! Ganske frisk synes jeg. Avslo høflig.
Forresten skal visst Panerai begynne å selge fra sin nettside så da slipper vi å gå via Bjerke.
 
Regner med det ble med en ekstra null her @bruno47 :) Legg på mva og din bestilling fra Panerai bikker fort 1800,- Med 20 % kunderabatt hos Bjerke vil jeg tro du må ut med ca. 1900,- for samme reim... Det synes jeg er fair... Hvis vi kun skal bruke AD’ene som «showrooms» vil de etter hvert forsvinne en etter en. Har selv original reim, spenne og baretter i bestilling til min 510. Fått en hyggelig pris på hele pakken hos Bjerke. Noen vil sikkert tenke at det er penger ut vinduet å bestille original reim og spenne, da det er mye bra uoriginalt å få tak i - men for meg blir det som å kjøpe stålfelger på Biltema til en ny BMW 5-serie :cool:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Regner med det ble med en ekstra null her @bruno47 :) Legg på mva og din bestilling fra Panerai bikker fort 1800,- Med 20 % kunderabatt hos Bjerke vil jeg tro du må ut med ca. 1900,- for samme reim... Det synes jeg er fair... Hvis vi kun skal bruke AD’ene som «showrooms» vil de etter hvert forsvinne en etter en.

Sjekk bjerke på proff.no. De har til salt i suppa, grøten og hummer thermidoren. Det er AD'er jeg heller kjøper fra enn å gå den billige veien via internett, men bjerkes prislinje forteller meg bare at de ikke vil ha pengene mine.