Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Vurderer mitt første par Saint Crispins, hvordan vil du si disse ligger kontra EG, Alden, bontoni (mitt hjerte nær)?

H
Av RTW bruker jeg personlig Edward Green og Alden mest. Det har mest med utseendet og gjøre. Har ett par Saint Crispin's i semsket som jeg er fornøyd med (har solgt unna et par også). Alle merkene er gode sko, uten at jeg kan sammenligne Bontoni.
Rent teknisk er Saint Crispin's veldig gode sko, og som Alv sier håndrandsydde. Sålene er av samme fabrikat som EG. Fordelen med Saint Crispin's er at du kan sette sammen fine kombinasjoner, men det er greit å ikke legge alle våte drømmer i det ene paret. ;)
Jeg foretrekker de grovere skoene fra Saint Crispin's da jeg synes finishen er litt rustikk. Chukkaen 524 er fantastisk, og diverse derbier også. Foretrekker Saint Crispin's i semsket og grain over vanlig kalv. Finishen på EG er renere og tar seg bedre ut på dressko enn SC, synes jeg. EGs vanlige kalv holder seg også bedre.

Saint Crispin's er morsomt å prøve, og skulle jeg anbefalt noe ville det vært en hvilken som helst derby i Janus calf semsket.
 
Carlos Santos

20181011_152114.jpg
 
Jeg har prestert å få mindre føtter enn for 4-5 år siden. Nå sliter jeg med at en rekke gode sko, Crockett & Jones o.l., er for store. Noen tips? Håper det finnes andre løsninger enn å selge med massivt tap...
 
Jeg har prestert å få mindre føtter enn for 4-5 år siden. Nå sliter jeg med at en rekke gode sko, Crockett & Jones o.l., er for store. Noen tips? Håper det finnes andre løsninger enn å selge med massivt tap...

Legg inn ei litta såle
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg har prestert å få mindre føtter enn for 4-5 år siden. Nå sliter jeg med at en rekke gode sko, Crockett & Jones o.l., er for store. Noen tips? Håper det finnes andre løsninger enn å selge med massivt tap...
Significant weight changes affect the amount of water-retention on legs, and feet, as well as foot-swelling due to load bearing.
If the issue is heel-slipping, a insole might make the matter worst, heel pads willdo the trick.
If the the lacing is too loose, too much room around the instep a tongue-pad, and /or half insole with heel support might also help.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Såler er allerede prøvd.... Fungerer middels. «Tongue pads» skal anskaffes. Hælkapper likeså. Forslag til gode, kraftige hælkapper?
 
Jeg har prestert å få mindre føtter enn for 4-5 år siden. Nå sliter jeg med at en rekke gode sko, Crockett & Jones o.l., er for store. Noen tips? Håper det finnes andre løsninger enn å selge med massivt tap...

Har du også fått mindre tiss? (Du vet...store føtter, stor...)
Spør for en venn...:oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Thomas84
Hva ville dere anbefalt som vintersko?
For everyday winter use, I wear Heschung’s Thuya in Delapré calf (thick, and oily calf leather ), reverse/storm welted, and a Ridgeway-like sole.
 

Vedlegg

  • D0F34A1A-F6A5-4158-85AE-7EF9B9BDF008.jpeg
    D0F34A1A-F6A5-4158-85AE-7EF9B9BDF008.jpeg
    265,7 KB · Visninger: 0
  • D8A4DB07-0A52-418F-B1FA-1AD9CEE77E4B.jpeg
    D8A4DB07-0A52-418F-B1FA-1AD9CEE77E4B.jpeg
    30,6 KB · Visninger: 0
  • 3BBF3619-C98C-4396-BE0A-1BF4C2F7DF06.jpeg
    3BBF3619-C98C-4396-BE0A-1BF4C2F7DF06.jpeg
    21,1 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gooner87