4K UHD

Får en David attenborough i 4k?

Litt usikker på om eg ønsker han i 4k når eg tenker meg om ;)

Dessuten er det tidkrevende med all denne tvn .
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Usikker på hvor mye 4K jeg får inn, men det er vel i hvert fall Netflix? Kjøres ellers gjennom T-We på fiber fra CD, om det betyr noe. 250/250 linje (har visst ikke så voldsom peiling :oops::p)
Netflix må du ha Premium på, for å kunne se 4K.
 
Finnes der egentlig underholdningsverdi i tv lenger ? Trenger en 4k og qled for å sjå en gjeng hjerdaue ungdommer lire av seg fjas rundt et basseng? for å sjå sportsball? eller 1,5t med produktplassering og special effects ?

Vurderte seriøst å bytte ut plasmatvn , men eg er ikkje sikker på om bedre bilde gjer til at den blir meir brukt . kan jo heller kjøpe en seiko tuna :)
Hvilke Plasma har du?
 
Så var det dags for å skifte TV. Satser på 65". Må vere ok til film, og konge til sport..

Sett på:
Samsung Q9(20k)
Samsung Q7(14k)
LG E8(23k)
LG C8(21k)

Noe annet som bør vurderes. Og noen med konkrete erfaringer. Oled vs Qled er jo noe...
 
Så var det dags for å skifte TV. Satser på 65". Må vere ok til film, og konge til sport..

Sett på:
Samsung Q9(20k)
Samsung Q7(14k)
LG E8(23k)
LG C8(21k)

Noe annet som bør vurderes. Og noen med konkrete erfaringer. Oled vs Qled er jo noe...
Så lenge du vet forskjellen mellom oled og qled er du et stykke på vei. Jeg kikket på oled, og fokuserte på svartnivået. Siden jeg ikke sitter i en mørk kjeller, men har tv’n rett innenfor et stort vindu, valgte jeg q7f i 75’. Har ikke angret et sekund. Brukes i dynamisk modus når solen skinner inn, og egendefinert program på kveldstid. Er også fornøyd med tizen smartfunskjoner. Finnes sikkert alternativer, men ikke gjør det vanskeligere enn det er;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Finnes der egentlig underholdningsverdi i tv lenger ? Trenger en 4k og qled for å sjå en gjeng hjerdaue ungdommer lire av seg fjas rundt et basseng? for å sjå sportsball? eller 1,5t med produktplassering og special effects ?

Vurderte seriøst å bytte ut plasmatvn , men eg er ikkje sikker på om bedre bilde gjer til at den blir meir brukt . kan jo heller kjøpe en seiko tuna :)

Jeg føler virkelig ikke at jeg går glipp av noen ting som helst ved ikke å se på TV. Kan jeg sette meg ned og lese en utgave av The Economist har jeg også adsorbert mer nyheter fra politikk og økonomi enn hva som er fysisk mulig ved å se Dagsrevyen og Nyhetskanalen døgnkontinuerlig i en måned. Det sagt.. lite slår godt utstyr, og hvem vil vel ikke ha 4K.. tror riktignok vi venter på 8K før vi bytter ut TVen! ;)