Vis oss din Seiko!

Gratulerer @Kohe321 - og slike bilder tenner lysten på å kjøpe en 009 (igjen). :)
Takk skal du ha! Har selv eid en 009 før, men solgte den i et svakt øyeblikk. Det var vel tanken "jeg kan vel ikke ha flere klokker enn hva klokkeboksen rommer?" som var grunnen. Nå tenker jeg heller "hvorfor ikke bare kjøpe en klokkeboks til?". :p

Med rykter som sier at produksjonen på disse muligens stopper opp snart, i så fall for å gi plass til en ny versjon med 4r36-verket, så tenkte jeg det var lurt å sikre seg en av disse nå først som sist. SKX007/009 er og blir klassikere, og det finnes vel egentlig ingen gode argumenter mot å ha en slik i samlingen. Ihvertfall ingen jeg kan komme på. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Takk skal du ha! Har selv eid en 009 før, men solgte den i et svakt øyeblikk. Det var vel tanken "jeg kan vel ikke ha flere klokker enn hva klokkeboksen rommer?" som var grunnen. Nå tenker jeg heller "hvorfor ikke bare kjøpe en klokkeboks til?". :p

Med rykter som sier at produksjonen på disse muligens stopper opp snart, i så fall for å gi plass til en ny versjon med 4r36-verket, så tenkte jeg det var lurt å sikre seg en av disse nå først som sist. SKX007/009 er og blir klassikere, og det finnes vel egentlig ingen gode argumenter mot å ha en slik i samlingen. Ihvertfall ingen jeg kan komme på. :)
Gikk det ikke masse rykter om dette rett før de nye turtle modellene kom? Jeg har både 007 og 009, kommer ikke til å kvitte meg med noen av de. Har en 013 på vei som jeg er spent på å teste:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Gikk det ikke masse rykter om dette rett før de nye turtle modellene kom? Jeg har både 007 og 009, kommer ikke til å kvitte meg med noen av de. Har en 013 på vei som jeg er spent på å teste:)

Ja, tror det stemmer at ryktene begynte å komme på denne tiden. Disse versjonene med 7s26-verket vil jo ikke produseres til evig tid heller, og om jeg skulle tippe vil jeg si at Seiko innen et par år stanser produksjonen av 007/009/013 etc. for å introdusere nye versjoner med 4r36-verket og nye modellnavn. Og selv om jeg ikke har noe imot Prospex-betegnelsen eller logoen håper jeg at disse ikke inkluderes i Prospex-serien, men beholder den enkle og rene skiven som dagens versjoner har. På mange måter er de perfekte som de er, og når "oppdateringens time" kommer håper jeg at Seiko er så konservative som mulig. :)

Gattis! Har hatt 007 som limt på lanken en uke nå og kunne ikke vært mer enig. Hvis du ikke allerede har, snapp opp en Z199 lenke fra Uncle Seiko. Samme komfort som Seiko jubileen, men mye høyre kvalitetsfølelse med solide ledd, samt børstet over det hele for mindre bling.

Takk for tipset, denne skal jeg titte nærmere på. :)
 
Redigert:
40828137035_e3cb1df02a_b.jpg
 
Redigert:
Mulig det er en illusjon, men på det bildet ser det nesten ut som 13 er lengre lug-to-lug enn 007?
013 ligger på lenkelåsen og er løftet fra bordplaten, samt at 007 har reim gjør nok at bilde lyver endel. Kan ta oyster på 007 seinere.
 
  • Liker
Reaksjoner: frj
Min favoritt Seiko :)
Forøvrig gratulerer med fin pepsi Kohe :) Har du darth tuna ennå?
Vis vedlegg 91060
Takk skal du ha! Ja, jeg har fremdeles tuna’en. Den sitter jevnlig på armen, og jeg er minst like begeistret for den nå som da jeg fikk den for to år siden. Bringer alltid frem et smil når jeg tar den på. :)

Rått bilde av din, forresten!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Furch