Tilpasse lenke - Omega

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
577
Jeg går og venter på min nye Omega Aqua terra kaliber 8900:)

Bør jeg ta turen innom urmaker å få tilpasset lenken, regner med de tar litt for jobben ettersom klokken ikke er kjøpt av de(kjøpt brukt).
Eller er dette slikt som er uproblematisk å gjøre selv uten å lage stygge merker?

Har dette verktøyet (mener det ble kjøpt her på tidssonen):https://www.stuller.com/products/inactivegroup/?gid=32913
 
Det er 2017 modellen.
Vil det eventuelt tilsi skrutrekker?

Eventuelt en spesiell?

Googlet, og ser ut som om noen påfører loctite på skruen, er dette noe dere gjør?
 
Redigert:
Jeg har brukt et lite flatt skrujern fra et billig verktøysett til å skru på begge mine Omegalenker. Har ikke brukt loctite, ingen har skrudd seg ut men det skader nok ikke å gjøre det.
 
Jeg har den samme selv og det er skruer. Skruene sitter godt fast og du bør ha ordentlig verktøy for å ikke ødelegge de. Styr unna Clas ohlson og Biltema. Bruk den grønne 2mm bregeon-trekkeren som de selger på tidssonen webshop. Den er noe bred, men slipes lett ned til 1.8-1.9mm på et bryne. Jeg har hatt flere brukte omegaer med skruer på leddene og felles for alle disse var at det så ut som forrige eier hadde brukt gaffel eller øks på skruene.
 
Takk for svar,

Og dette gjøres uten å sette merke i skruene?
I såfall er jo dette veldig greit å gjøre selv :)

Om en bruker loctite er det kanskje fare for å ikke få åpnet den senere ved behov?

Er det noen regel for hvor på lenka en skal starte å ta av(når en gjør den kortere)?
 
Jeg har ved to anledninger ruslet innom Bjerke for å få fjernet lenkeledd. Det har de fikset kostnadsfritt begge ganger, og det var på klokker som ikke var kjøpt der. Hyggelig klokkeprater ble det også.
 
Hei,

Før du løper avgårde etter Loctite - husk at det skal være mulig å få skruen ut igjen, også.

Typen du vil ha, er den lilla (221) - den slipper lettest. Vær forsiktig med 243 (‘vanlig’ Loctite) - og glem 277, eller hva det nå er den ultrakraftige heter, nå igjen. Husk at skruhodene er bittesmå, så det er grenser for hvor mye krefter du får overført gjennom det...
 
Stusset selv litt over loctite.
Er gjengs oppfatning her at dette ikke skal brukes i hele tatt, og at skruene sitter godt nok som de gjør uten?