Vis oss din Seiko!

IMG_20200305_093957.jpg
 
Før var den @seikoslo sin. I forgårs ble den min, min og bare min mohahaha!
1986 modell Seiko Ahtray alias 7C46-6010 alias UFO. Herligheten er i Tunafamilien etter manges mening. Og om den ikke er en Tuna er det den eneste utenfor Tunafamilien som har 7C46 verket. Det er kvarts og ble lansert i 1985 og har vært i kontinuerlig produksjon siden til bruk i Tunamodeller. Det har fem års batterilevetid, ekstra sterk motor for å drive de store viserne og har sju rubiner. Det kan lett serves om nødvendig, og har en trimmer om det skulle gå feil.
DSCF1645.JPG

Klokka er i titan og er 45 mm i diameter, og faktisk er horn til horn litt mindre. Det gjør at den bærer mindre enn størrelsen skulle tilsi. Det er en klisje, men det er faktisk sant. Den bollete fasongen fører også til at den kjennes mindre enn sin faktiske størrelse. At den er i titan gjør at den bare veier 86 gram mot 102 for en SKX, også på Uncle Seiko rem.
DSCF1649.JPG


DSCF1650.JPG

Den herlige/snåle/schtøgge åttitalldesignen, den grå fargen på titankasse og dreiering og den sterke svart/hvite skiva gir et helt eget inntrykk. At den i tilegg er ganske sjelden, og at min er i god stand gjør at jeg er riktig så begeistret over mitt siste bruktkjøp. Dette er er en verdig partner til de andre kvarts-seikoene mine.

LarsB
 
Redigert: