Dagens trening

Høstens mål ble oppnådd på lørdag, til tross for ankelbrudd i mai, nemlig gjennomført Stoltzekleiven Opp.
Det ble en solskinnshistorie fra start til slutt (bokstavelig talt, været var gnistrende flott), med ny bestetid. Dog lå tanken om hva som kunne ha vært, uten det forbaskete ankelbruddet, og murret. Men, det får bli neste høst!
Vis vedlegg 165410
Gratulerer og godt levert! Lørdagen var helt fantastisk, dessverre var fredagen litt fuktig, men det er et meget bra arrangement.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Høstens mål ble oppnådd på lørdag, til tross for ankelbrudd i mai, nemlig gjennomført Stoltzekleiven Opp.
Det ble en solskinnshistorie fra start til slutt (bokstavelig talt, været var gnistrende flott), med ny bestetid. Dog lå tanken om hva som kunne ha vært, uten det forbaskete ankelbruddet, og murret. Men, det får bli neste høst!
Vis vedlegg 165410

Bra jobba!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Dagens trening var drøy. Kan egentlig ikke fordra maraton. Må ha en masochist gjemt inni meg et sted. Feirer med champagne og potetgull :)
0109B35E-ADEB-4D57-B24B-16C07F1418E9.jpeg
 
Etter noen måneder med varierende treningsmengde er det godt å endelig begynne å komme inn i det igjen. En friuke i November ødelegger litt, men statistikken arbeides sakte opp igjen.
171982
 
  • Liker
Reaksjoner: frj og Preacher
I jula fikk jeg treningslyst igjen etter litt over tre års treningsfri, startet med å vaske møllerommet sikkelig og nå etter helgas treningsøkt skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg ikke begynte før.
Ikke mye som slår følelsen av en løpeøkt. Også er det veldig tydelig at kondis er ferskvare, samme med løpsmusklaturo_O
 
Årets første halvmaraton i boks etter 11 dager. Ble en rolig gjennomgang av OCM-løypa (som var helt ny for meg) i et vær som forsiktig kan beskrives som «vestlandsk». Beina føltes utrolig lette og jeg tror nesten jeg skulle kunne holdt tempoet uten problem i 10-15km til, så løpekalender i desember har åpenbart gjort mer for formen enn man skulle tro.
A6C71BD2-7E38-4830-B470-BF03890AF110.jpeg
 
Da er vi to.. Jeg startet sist i oktober og da var det vel 29 år siden sist. Første turen føltes det som om jeg hadde kols etter drøye 500 meter og det ble mye gåing for å komme seg rundt en 5-kilometers løype. I dag løp jeg 8 kilometer med snittfart 6 min 10 sek på kilometeren. Har dog et stykke igjen til formen for 30 år siden, da ble 2 mil gjort unna på 1 time og 17 minutter ;)
 
Dagens langkjøring ble gjennomført i et fantastisk høstvær. Skulle nok kunne fjernet litt tid fra resultatet om jeg ikke løp over Aker Brygge, men det er sikkert en bonus helsegevinst av å løpe hinderløype rundt turister og mosjonister. Lover godt for første maraton i Skottland til høsten.
5735A910-6545-4A7B-B39D-BF04E8F1C9A7.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland, Ivar og frj
Dagens langkjøring ble gjennomført i et fantastisk høstvær. Skulle nok kunne fjernet litt tid fra resultatet om jeg ikke løp over Aker Brygge, men det er sikkert en bonus helsegevinst av å løpe hinderløype rundt turister og mosjonister. Lover godt for første maraton i Skottland til høsten.
Vis vedlegg 178289
Friskt tempo på treningstur, det der! Hva er målet på maratonet?
 
Friskt tempo på treningstur, det der! Hva er målet på maratonet?

Det er vanskelig å si, med tanke på at jeg aldri har prøvd tidligere, men hadde vært morsomt å komme under 3:50! Er noe med den den terskelen på 4 timer som er fristende å få til. Men igjen: for alt jeg vet kollapser både knær og lunger ved 30km :D
 
Det er vanskelig å si, med tanke på at jeg aldri har prøvd tidligere, men hadde vært morsomt å komme under 3:50! Er noe med den den terskelen på 4 timer som er fristende å få til. Men igjen: for alt jeg vet kollapser både knær og lunger ved 30km :D
Uten at jeg kjenner løypa i Skottland, så tror jeg du kan heve ambisjonsnivået. Jeg har pers på 1:35 på halv (i Oslo), og løp min første hele (i Berlin) i fjor på 3:28. Finn en fartsholder til 3:30 og heng deg på, drikk godt, bank innpå gels du tåler, så skal det gå finfint! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Lemen
Uten at jeg kjenner løypa i Skottland, så tror jeg du kan heve ambisjonsnivået. Jeg har pers på 1:35 på halv (i Oslo), og løp min første hele (i Berlin) i fjor på 3:28. Finn en fartsholder til 3:30 og heng deg på, drikk godt, bank innpå gels du tåler, så skal det gå finfint! :D

Aiai! Takk for gode tips, da får jeg bare jekke opp ambisjonsnivået og treningsmengden framover!