Armida A8

Medlem
27. aug. 2014
Innlegg
24
Sted
Sandnes
Noen her med erfaring fra dette merket/ denne modellen? Hvordan er urverket og build quality? Hvordan blir patinaen etter hvert? Tar det lang tid? Det er utsolgt på hjemmesiden, vet noen om hvor de selges for en grei pris?
 
Jeg hadde en A7 i en periode, og det er kanskje den jeg savner mest. Patinaen ble finfin etter litt reising til sydligere strøk, men jeg slet litt med å finne en reim som passet bra. I min satt Seiko NH35-verket, som rett og slett var latterlig presist. Vi snakker ett sekund avvik per uke ved normal og jevnlig bruk.
 
Var veldig fornøyd med min A8 da jeg hadde den, men solgte den for å prøve andre ting. Har lagt inn pre-order på denne, kanskje noe for deg? Kommer i en haug av konfigurasjonsmuligheter:
HELBERG%2BCH8%2BBronze%2B02.jpg
 
Det var ei tøff klokke @IPA, men tror klokka ser finere ut i virkeligheten. Armida venter å få inn ny forsyning med A8 i jan/feb, så får tenke litt på hva jeg skal gjøre imens.
 
Redigert av en moderator:
Det var ei tøff klokke @IPA, men tror klokka ser finere ut i virkeligheten. Armida venter å få inn ny forsyning med A8 i jan/feb, så får tenke litt på hva jeg skal gjøre imens.

A8 blir nok endel billigere også, men i Helbergen får du bronse, ikke messing, 28.8k frekvens og mulighet til skikkelig dome ;) Likte som sagt A8, men synes den ble ganske topptung. Noe å vurdere om ikke annet
 
Redigert av en moderator:
Byttet ut min Armida A8 til fordel for en Helberg CH6.

Kvalitesmessig som dag og natt. Armidaen var bra, Helbergen føles som en tanks.
Bronze kontra Messing som nevnt over her utgjer og ein forskjell i kvalitetsfølelse.


Min Helberg CH6
 
Hva inntrykk får du av domen @Oddemann? Hvordan er patinaen på helbergen i forhold til Armidaen? Tanks høres kanskje litt voldsomt ut. Hvordan er den på hånda i forhold til skx fks? Ellers må du gjerne legge ut flere bilder!
 
Redigert av en moderator:
Hva inntrykk får du av domen @Oddemann? Hvordan er patinaen på helbergen i forhold til Armidaen? Tanks høres kanskje litt voldsomt ut. Hvordan er den på hånda i forhold til skx fks? Ellers må du gjerne legge ut flere bilder!

Når det gjeld domed glass så syns eg det er kult, ser kul ut fra alle vinkler...:) Armidaen var lettere på hånda. Må ha litt håndledd for å kunne bære Helberg. Patina går iallefall fortere med bronze kontra messing. Liker og bronze "fargen" bedre. Sjå bilder under. Men Armidaen var bra den asså. Følte berre den virka litt meir "billig" enn det Helbergen gjer om du skjønner.

SKX og Armida noenlunde lik byggekvalitet.



 
Redigert av en moderator:
Helbergen er vel i utgangspunktet stiligere enn Armidaen. Kvalitetsfølelsen står høyt i kurs, men liker ikke når klokker blir for dominerende på håndleddet. Har du specsene til Helbergen @Oddemann?
 
Redigert av en moderator:
Helbergen er vel i utgangspunktet stiligere enn Armidaen. Kvalitetsfølelsen står høyt i kurs, men liker ikke når klokker blir for dominerende på håndleddet. Har du specsene til Helbergen @Oddemann?
Helbergen dominerer uten tvil meir på håndleddet enn Armidaen. Det er uten tvil. Den er meir "badass". Vanesak for min del, men skjønner det om du skal bruke den mye og som eneste klokke, da hadde eg nok heller ville hatt et "nettere" ur. Eg rullerer på mange ur(6-10) og da er Helbergen fin å ha i samlingen.


HELBERG CH6 specifications:
Case material: Stainless Steel 316L or Bronze
Case back: Stainless Steel 316L
Case diameter: 45.50mm
Length: 50.50mm
Height: 16.40mm with flat sapphire crystal /
20.40mm with 4mm domed sapphire crystal
WR: 1000M / 100bar
Crown: 8.50mm
Dial: Glossy Black, Navy Blue, Drab Olive or Brown enamel dial with Super-LumiNova BGW9 marker
Handset: Chromed or golden handset with Super-LumiNova BGW9
Movement: Miyota 9015 / 28.800 bph / 42 hour reserve / 24 Jewels
 
Redigert av en moderator:
Har Armida A8 selv og ble overrasket over hvor fin denne var i virkeligheten. Skikkelig tøff klokke som gir deg komplimenter. Har ikke bygget noe patina enda selv. Reiser mye til sørlige strøk fra April og utover, så da blir det bra.

Skal også få en rem laget av @Olando, men det er kun i startfasen nå.

29g2682.jpg
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Er vel forsåvidt enig med deg @Oddemann. Men klokken er kanskje litt for shiny som ny? Med en juksepatina på klokken vil jo denne slite av og "ekte" patina overta etterhvert, slik at uret blir unikt etter en periode...
 
Redigert av en moderator:
Personlig syns jeg bronse ser helt fantastisk ut upatinert også. Skulle gjerne hatt to, og holdt den ene helt patinafri. Armidaen med sort skive syns jeg gjorde seg spesielt bra ny. :)
 
Hva synes dere som har A8 om størrelsen? A7 var helt i grenseland for mine pinglehåndledd, med 49 mm lug-to-lug, og A8 er vel 52 mm? Vurderer faktisk A1 i messing, som er enda mer fornuftige 46 mm...