Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Som sagt, med kanskje 25-30 klokker i boksene, man kan ikke bruke alle hele tiden.

Skulle jeg dø på jobben da tiden, hadde jeg ikke ønsket å se på klokken min i mitt siste øyeblikk: da skulle jeg se på himmelen og sjøen en siste gang og da slett ikke på en dyster stål plate i bunnen av en industriell installasjon.
Hva er poenget å dø med sin dyreste klokke når man er kledd med en skitne kjeledress og gamle vernesko?
Klokker er gøy men de er ikke livet mitt.
Hør hør!
 
Steike, den ser jo egentlig bra ut den nye Railmasteren. Master-urverk, 40mm, 12.65mm tykkelse og 150 WR er som musikk i mine ører.
Blir spennende å se den live når den kommer i hyllene i september(?).

20018765_copy.jpg
 
IMG_0011.JPG
IMG_0010.JPG

En uke i Wien. Klokkefråtsing fra morgen til kveld. Hele tanken med turen var å få kjent FF Bathyscape på armen.

Hva skjer så.

I øyekroken både i det jeg passerer Omega Boutiqe og ved en senere anledning mens jeg velter meg hos Wempe tror jeg det var så registrerer underbevisstheten noe.

Modellen har kvernet dypt inne i sjelen helt siden jeg kom tilbake for en drøy måned siden.

Planet Ocean. En serie jeg aldri har snudd meg etter. Fra et Omega vis @Havvo så korrekt hevdet her om dagen var gått hen og blitt et manufaktur av Special editions. Hvor mange sider av månen finnes det?..

Og så er det fascinerende hvordan små nyanser kan snu helt rundt på det visuelle inntrykket en kan ha av noe.
Jeg hadde aldri sjenket Daytona en tanke før @flyback begynte å poste svært pene bilder av uret.

Skal en gjøre en nerdete teknologisk vurdering av hvor man burde plassere pengene idag så forstår jeg snart ikke hvordan man heller kan komme unna Produktene til Omega. Hadde jeg vært diktator i et land hadde jeg vurdert å utstyrt alle med en Aqua Terra.

Tilbake til saken.

Det som skulle være en pilgrimsferd for å knele foran Bathyscape og horologerierisk gangbang for å sjekke ut alt som finnes endte nå i retrospektiv opp med å ha blitt en syk lyst på noe som ikke kan sies å være annet enn et sinnsykt 40årskrise prosjekt.

Planet Ocean 43,5. Titan.
 
Omega fortsetter å spy ut limited editions osv.
Greit nok at denne er for en god sak men likevel......

32F0E47F-7D74-4525-ACFD-96201CF6A48D.png
 
Omega fortsetter å spy ut limited editions osv.
Greit nok at denne er for en god sak men likevel......

Vis vedlegg 62273

Dette blir litt for mye av det gode....
Jeg måtte nok hatt litt mer penger til overs for å investere i en slik klokke.

Jeg går heller for teddybjørn-felger. De koster mindre, men kler dessverre ikke min bil. Derimot, passer bjørnen bedre der!

teddy-bear-rims-see-pics.jpeg


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone