Den store Rolex Explorer-tråden

Når ens spanske svigersønn kommer fra Madrid med store deler av en død gris i bagasjen.
(EDIT: Sorry, utilsiktet dobbelpost med dagens klokke)

Jamon-Explorer.jpg
 
Redigert:
Til dere som har prøvd både Explorer 1 og Submariner på hånden: Bærer Exploreren noe mindre enn Suben? Jeg har nå en eldre submariner på nato og synes den er akkurat passe og er på utkikk etter ei klokke med lenke og valget står mellom en ny Sub og en Explorer. Har prøvd den nye Suben og føler den blir litt for massiv og for mye bling, så håper at Exploreren kanskje passer bedre?
 
  • Liker
Reaksjoner: Korpsmann
39 mm explorer 1 er slankere og nettere, har smalere lugs og bærer mindre ja. Hvis du har en gammel sub og liker den, så kan jo kanskje en 40mm explorer 2 være noe for deg. Ligger en fin 2006 modell på finn nå
 
Har brukt begge mye, og Explorer 1 bærer som silke på håndleddet. Helt fantastisk god bærekomfort. Suben er mer massiv på håndleddet, den er fin å bære , men ikke nærheten så behagelig som Explorer 39mm.

Det er min erfaring ihvertfall.
 
Explorer 1 er en fantastisk beater og behagelig på armen, sub er klumpete og ubehagelig i forhold.
Det blir subjektivt men synest Explorer er å foretrekke spesielt fordi den gir mindre oppmerksomhet og den nye skiva med lume på 3,6 og 8 er lettlest og større noe som for meg gjør den til en bedre beater.
 
  • Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten