Zenith Cronometro Tipo CP 2

hxw

Medlem
24. aug. 2011
Innlegg
1.016
Sted
7xxx
P8100047.jpg

P8100052.jpg


https://www.hodinkee.com/articles/zenith-cronometro-tipo-cp-2-introducing
 
En flott gjenskapelse av et flott ur! Prisen ender vel tett oppunder 80k, så aldri noe jeg får tak i, men hadde vært artig å se om det ender en her på sonen.
Zenith er i vinden om dagen, og jeg liker det!
 
Liker Tipoen veldig godt, og er jo en tro "kopi" av den originale. Det sagt så synes jeg viserne er litt kjedelige, i mangel av et bedre ord? Men, helt klart en utrolig tøff klokke, med historie. Zenith har utvilsomt reist kjærringa etter de forferdelige Extreme Defy seriene sine ...huff
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Denne var flott!
Tenkte først ha noen innvendinger mot at den blir 43mm, men såvidt jeg skjønner så var originalen like stor med så det er jo helt riktig da.

12750146_215147045511585_1113559220_n.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: timeless1971
denne er så sexy at jeg kunne tenkt meg å kjøpe... men om prisen er oppunder 80k og uten lenke så blir det kanskje i stiveste laget... noen her inne som har fått seg en slik ennå og kan fortelle noen ord om hvordan den oppleves?
 
Hei
Ser den ligger i sveits til ca 41500,- på export
Så ca 52000,- levert på døren med moms
Er ikke så gale det?
S
 
Da begynner det å hjelpe, blir jo veldig hyggelig om man tok turen ned dit for å hente den..
Det blir jo dyrere om du henter den selv, for da kommer jo reisen i tillegg til klokken og mva.
For du hinter så klart ikke til at du skulle ha hentet den uten å momse den inn...sant?
 
Jeg vet ikke hva du tar i timen?, men for mitt vedkommende er det mer forsvarlig å betale moms en å bruke 2 døgn på å hente en klokke pluss fly pluss hotell og i tillegg ende opp som kjeltring?
 
Det blir jo dyrere om du henter den selv, for da kommer jo reisen i tillegg til klokken og mva.
For du hinter så klart ikke til at du skulle ha hentet den uten å momse den inn...sant?

Var vel egentlig mest et sleivete utspill uten for mye tanke bak..

Var forøvrig innom David Andersen her om dagen og så på klokka, og må si at den så utrolig fin ut live også. Men tror jeg må selge unna litt for å godkjenne noe slikt mentalt.. Ser ut som den bærer mindre enn andre 43 mm klokker jeg har sett og tatt på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Hva ble prisen på denne til slutt?
Litt synd at de ikke vil vise frem det flotte urverket som sitter i denne.
Historisk meg her, schmitorisk meg der...El Primero fortjener å vises frem.;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva ble prisen på denne til slutt?
Litt synd at de ikke vil vise frem det flotte urverket som sitter i denne.
Historisk meg her, schmitorisk meg der...El Primero fortjener å vises frem.;)

Den ligger på 67 k hos David Andersen. Forøvig enig i at det er synd at de ikke har innsyn til verket.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Var innom Lervik Ur her om dagen og så denne. Hadde ikke fått med meg denne før. Spurte om å få se på den. Fytti for en rå klokke. Ingen bilder av den på armen men den var akkurat som den under. Nylon reim. 70700,- var prisen. Syns 43 virket litt stort men den lå veldig bra på armen. På ønskelisten definitivt. Fåes med skinnreim også.

IMG_1475.JPG
 
Hva ble prisen på denne til slutt?
Litt synd at de ikke vil vise frem det flotte urverket som sitter i denne.
Historisk meg her, schmitorisk meg der...El Primero fortjener å vises frem.;)
Helt enig. Det skulle vært glass i baklokket. Jeg mangler både en kronograf og en med sikt til verket. Her kunne jeg fått i pose og sekk. Men neida. Synd å ikke få sett verket på denne ja.