Dagens vintage

Briudia med A. Schild 1130 og rem fra @Olando i midnattssol nå i natt.

IMG_0152.JPG
 
Endelig kom den i posten.... Etter å ha sett @Tom Henriksen sin Vetta, fikk jeg lyst på en "Baby-Panerai". Vetta hadde sin Super 1000 meter allerede på 60-tallet. Baby-Panerai ble kallenavnet på reale tool-watches som dukket opp på slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet. Felles for dem alle var en kasse som ga helt klare assiasjoner til Panerai sine første modeller, - dog har ingen klart med sikkerhet å stadfeste produsenten av disse dykker-kassene.

I dag er Baby-Paneraiene svært ettertraktet, med Vetta, Enicar, Jungfrau og Sandoz som de mest gilde. Min er litt mer obskur men av god pedigree. Pronto laget et par modeller i samme tidsepoke, og min Submersible er en av dem. Bak på kassen står det 20 atmos - og ikke "water-proof" eller noe annet misvisende- noe som indikerer at dette uret var ment for proffe. Mer info og bilder kommer i en annen link.
20170629_100903.jpg
 
Redigert:
Hei alle sammen. Jeg er ny her på forumet. Har ikke eid klokke siden min Seiko World Timer Chronograph ga opp ånden på 90-tallet. Jeg har alltid hatt en interesse for klokker, men barn og huskjøp og en utstrakt interesse for HiFi har forhindret kjøp. Jeg bestemte meg for å kjøpe to klokker likegodt først som sist. En til festlige anledninger, og en til røft bruk på sjøen og i fjellet. I dag fikk jeg tilslaget på denne på E-bay. (Bildet er av den aktuelle klokken) Jeg har brukt litt tid både her inne og andre steder på å finne ut hva jeg ville ha, og dermed tusen takk til alle dere her inne som uten å vite det har hjulpet meg på veien.
Jeg falt pladask for denne fra 1970 (?). Jeg synes den er vakker rett og slett. På tidlig 70-tallet var dette det tynneste automatiske uret som var laget. Rekorden ble slått i 1978, uvisst av hvilken produsent. Jeg liker også historien til Universal Geneve. UG har også en dyrere utgave som heter Golden Shadow, men den synes jeg ikke er like vakker. Klokka jeg har kjøpt er restaurert, original og holder tiden meget godt i følge selger.

Data som følger:
Movement : Automatic In House Kinetic Micro Rotor
Case Material : Stainless Steel
Case Measurement Excluding Crown : 32mm x 35mm x 6mm
Crystal : Sapphire
Band Type : Stainless Steel Universal Geneve Bracelet

Jeg fant også dette:
Speaking of the White Shadow’s looks, this is one of the first major watches designed by the late, great Gerald Genta, the prodigy of watch design who was responsible for the Audemars Piguet Royal Oak and Patek Philippe Nautilus. Genta designed the White Shadow prior to those pieces while still working for Universal Genève, where he was also the brains behind the Polerouter. With its remarkably thin movement and Genta’s artistic touch, the White Shadow deserves as much recognition as any other UG, whether it’s a Tri-Compax or Nina Rindt chronograph.

White Shadow.jpg
White Shadow1.jpg
White Shadow2.jpg
White Shadow3.jpg
 
Redigert:
Vis vedlegg 48405 Vis vedlegg 48407 Vis vedlegg 48409 Vis vedlegg 48411 Vis vedlegg 48405 Vis vedlegg 48407 Vis vedlegg 48409 Vis vedlegg 48411 Vis vedlegg 48405 Vis vedlegg 48407 Vis vedlegg 48409 Vis vedlegg 48411 Vis vedlegg 48411 Vis vedlegg 48405 Vis vedlegg 48407 Vis vedlegg 48409 Vis vedlegg 48411 Hei alle sammen. Jeg er ny her på forumet. Har ikke eid klokke siden min Seiko World Timer Chronograph ga opp ånden på 90-tallet. Jeg har alltid hatt en interesse for klokker, men barn og huskjøp og en utstrakt interesse for HiFi har forhindret kjøp. Jeg bestemte meg for å kjøpe to klokker likegodt først som sist. En til festlige anledninger, og en til røft bruk på sjøen og i fjellet. I dag fikk jeg tilslaget på denne på E-bay. (Bildet er av den aktuelle klokken) Jeg har brukt litt tid både her inne og andre steder på å finne ut hva jeg ville ha. Jeg falt pladask for denne fra 1970 (?). Jeg synes den er vakker rett og slett. På tidlig 70-tallet var dette det tynneste automatiske uret som var laget. Rekorden ble slått i 1978, uvisst av hvilken produsent. Jeg liker også historien til Universal Geneve. UG har også en dyrere utgave som heter Golden Flag, men om noen ville ha byttet med meg likt mot likt hadde jeg takket nei. Denne klokka er restaurert, original og holder tiden meget godt i følge selger.

Data som følger:
Movement : "In House" Automatic/Kinetic Micro Rotor
Case Material : Stainless Steel
Case Measurement Excluding Crown : 32mm x 35mm x 6mm
Crystal : Sapphire
Band Type : Stainless Steel Universal Geneve Bracelet

Jeg fant også dette:
Speaking of the White Shadow’s looks, this is one of the first major watches designed by the late, great Gerald Genta, the prodigy of watch design who was responsible for the Audemars Piguet Royal Oak and Patek Philippe Nautilus. Genta designed the White Shadow prior to those pieces while still working for Universal Genève, where he was also the brains behind the Polerouter. With its remarkably thin movement and Genta’s artistic touch, the White Shadow deserves as much recognition as any other UG, whether it’s a Tri-Compax or Nina Rindt chronograph.


Vis vedlegg 48409

Vis vedlegg 48405 Vis vedlegg 48407
Gratulerer med et flott ut og velkommen til Tidssonen!
Du har valgt et flott ut, designet av en av de store klokkedesignerne.
 
  • Liker
Reaksjoner: FrodeR