Erfaringer med hotell i Miami (Room Mate Lord Balfour)

Medlem
25. sep. 2012
Innlegg
85
Sted
Bergen
Hei,


Er det noen som har erfaringer med dette hotellet: https://no.tripadvisor.com/Hotel_Re...Lord_Balfour-Miami_Beach_Florida.html?m=19904
På South Beach i Miami?

Jeg skal være der fra 30.april til 3.mai, og fikk det for 3900kr. Hva tenker dere om hotellet? Kunne du reist over dammen for det?
Eller vet dere om et hotell som gjerne er bedre for rundt 4k, som dere har erfaring med på South Beach/Miami Beach?
Planen var Hyatt Centric men så ble det så dyrt plutselig:(

Setter pris på alle innspill og/eller erfaringer. Synes det er en jungel av hoteller på South Beach, og det er flere gode tilbud fra sider som otel.com og amoma, uten at jeg vet om disse sidene er troverdige eller hva. Jeg er så kresen at jeg er usikker på om hotellet avbestilles eller hva ...
 
Var i Miami i vinter, og bodde på The Clay og Beacon henholdsvis før og etter et par dager på Key West (som også anbefales). The Clay ligger et par kvartaler fra Ocean Drive, men definitivt innenfor gangavstand, var forbløffende billig, og helt greit, spesielt med tanke på prisen. Beacon ligger på Ocean Drive, er et "typisk" hotell i dette området, og koster også tilsvarende, men moro å bo "midt i smørøyet". Hvis du har leiebil, så er det "valet parking" begge steder, til rundt 25 bucks per døgn, noe som antagligvis er det beste parkeringsalternativet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Takk for tips!

Så selv på Beacon South Beach hotellet. Men nå hoppet prisen opp vesentlig, i tillegg får jeg gratis frokost hos Balfour hotellet.

Uansett setter jeg pris på svar. Skal ta en titt på The Clay. Setter og pris på mer svar fra andre om deres erfaringer :)
 
Sist jeg var i Miami (i 2004) bodde jeg på Delano. Kan virkelig anbefales, og så vidt jeg vet, er det fremdeles et av de "hotteste" hotellene på South Beach.
Et annet tips er Fontainebleau som angivelig ble pusset opp for én milliard USD (!) for noen år siden.
 
Trulle75: 4k for tre netter.

Jeg har ikke 3k+ per natt å svi av as. Det får jeg ta når jeg kommer meg i hundre prosent stilling!:p

Tusen takk for tips, men både Delano, Mobdrain og det store Fontainebleu blir altfor dyrt for meg.:(
 
Hei.
Vi har bodd på Pestana hotel South Beach. Fin beliggenhet i forhold til strand, 5 min gåtur rolig beligenhet og et fint uteområde med basseng og bar i i bakgården. Hotelrommet virket litt slitt men vi var der for kun 2 netter siden vi skulle videre på cruise. Aircondition på rommet bråkte en del men det er nok vanlig desverre. Frokost var ikke inkludert men man kunne spise på hotellet mot betaling, husker ikke prisen på dette nå.
hotel Pestana South Beach.jpg
 
Frisker opp denne tråden igjen i forbindelse med at jeg skal til Miami i midten av juli. Skal være der i 2 uker, men kun 1 uke i selve Miami, og trenger derfor noen tips til hotell for den perioden. Er i utgangspunktet ute etter et hotell med nærhet til South Beach, ikke alt for dyrt, og der en har muligheten å komme seg unna det verste av partybråk om en ikke er gira på å feste hver kveld (ikke fan av et pur-partyhotell altså..)

Noen av hotellene jeg foreløpig har sett på er SLS Hotel, The Astor, Villas at Shelbourne, The Shore Club og nevnte Room Mate Lord Balfour + diverse andre. Litt av hvert med andre ord. Om noen har erfaringer med noen av disse, eller andre hoteller som samsvarer med kriteriene, mottas disse med stor takk :)

Hotell som Fontainebleu, W, Eden Roc, Mondrian og Delano blir for i overkant med tanke på pris denne gang. Det vurderes likevel å ta ei natt på en av disse, så dersom noen har særdeles gode erfaringer med ett av disse "high-end" hotellene, mottas det også svært vennlig :)
 
Jeg og frøkna bodde 14-dager på Gale South Beach. Utrolig sjarmerende hotell, som ligger "midt i gryta". Gangavstand til alt. De har samtidig en bar og bassengområdet på takterrassen.

Anbefaler på det sterkeste å spise frokost/lunsj på "Le Baguette". Et hull i veggen som serverer helt fantastiske baguetter.
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino
Da ble det en ukes tid på Hyatt Centric South Beach, og et par netter på ærverdige Fontainebleau. Satser på at det blir en bra opplevelse :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Siki
Høres bra ut!


Kan si jeg endte opp med The Gates - Doubletree by Hilton. Veldig mye hotell for pengene, så var veldig fornøyd med valget. Kom nettopp hjem derfra.
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino
Da ble det en ukes tid på Hyatt Centric South Beach, og et par netter på ærverdige Fontainebleau. Satser på at det blir en bra opplevelse :)
Vær forsiktig i baren på Fountainbleau, håper du har med madammen;)
Ellers er det en Rolex butikk beliggende nærmest direkte i denne baren:D
 
Vær forsiktig i baren på Fountainbleau, håper du har med madammen;)
Ellers er det en Rolex butikk beliggende nærmest direkte i denne baren:D
Madammen er med;)
Ajaj, satser på at den er stengt på kveldstid, eventuelt at de har alkolås ved inngangspartiet:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Madammen er med;)
Ajaj, satser på at den er stengt på kveldstid, eventuelt at de har alkolås ved inngangspartiet:p
Nope - den er åpen hele kvelden:D
Ellers anbefaller jeg en tur på den Italienske restauranten Cecconis, som ligger i nabohotellet Soho beach house. Meget god mat og spesiell atmosfære med høy kjendis tetthet. Få concierge'n på hotellet til å reservere for dere.
 
Nope - den er åpen hele kvelden:D
Ellers anbefaller jeg en tur på den Italienske restauranten Cecconis, som ligger i nabohotellet Soho beach house. Meget god mat og spesiell atmosfære med høy kjendis tetthet. Få concierge'n på hotellet til å reservere for dere.
Det skal sjekkes ut, takk for tipset! :)
 
Det skal sjekkes ut, takk for tipset! :)
Jeg har bodd på Room Mate Waldorf Towers et par ganger, og jeg synes at man får veldig mye for pengene her. Jeg har reist litt off-season og sluppet unna med rundt 1k per natt. Rommene er forholdsvis store med gode bad, og alt virker veldig rent og straight. For denne prisen synes jeg det aller viktigste er et godt rom og location, og her vil jeg si at Waldorf Towers leverer topp. Hotellet ligger midt på Ocean Drive ved Lummus Park, så her er man i første rekke til South Beach, som ligger rett over veien.
Når det gjelder hotellfrokost og pool, så er ikke det tilgjengelig på hotellet så vidt jeg vet. News Cafe ligger et par minutter bortenfor og serverer bra frokost.

Styr unna turistfellene på Ocean Drive og book et bord på Cecconis. Det er ikke spesielt stor prisforskjell heller.

God tur!
 
Jeg har bodd på Room Mate Waldorf Towers et par ganger, og jeg synes at man får veldig mye for pengene her. Jeg har reist litt off-season og sluppet unna med rundt 1k per natt. Rommene er forholdsvis store med gode bad, og alt virker veldig rent og straight. For denne prisen synes jeg det aller viktigste er et godt rom og location, og her vil jeg si at Waldorf Towers leverer topp. Hotellet ligger midt på Ocean Drive ved Lummus Park, så her er man i første rekke til South Beach, som ligger rett over veien.
Når det gjelder hotellfrokost og pool, så er ikke det tilgjengelig på hotellet så vidt jeg vet. News Cafe ligger et par minutter bortenfor og serverer bra frokost.

Styr unna turistfellene på Ocean Drive og book et bord på Cecconis. Det er ikke spesielt stor prisforskjell heller.

God tur!
Hotell er allerede bestilt, men et bord på Cecconis kommer vi til å booke, har hørt mye bra om det stedet.

Takk for tips! :)
 
Var i Miami nå i april, bodde da på The Gates - doubletree by Hilton. Helt OK hotell, i nærheten av det meste, romslige og moderne rom, fint basseng og egen "del" på beachen. Det var veldig OK, er ikke alle "budget" hotellene på South Beach som har det. Var Ultra samme helgen vi var der nå, så utrolig dyrt for overnatting.

Har tidligere bodd på bla. Fontainebleau og W South Beach, veeeldig fine hoteller. Drar gjerne dit igjen. Min far ble dog frastjålet solbriller fra leiebilen i "valet" parkeringen på Fontainebleau:D