Sea-Dweller-tråden

IMG_2212.JPG

'90 16600 med tritium og lugholes
 
Jeg kan ikke skjønne annet enn at 116600 vil bli en av de største klassikerne til Rolex. Hvilke andre moderne sportsmodeller kan skilte med kun 3 års produksjonsstid? Og i tillegg er den perfekt! Nydelig kasseform, flott skive, kult med minuttmarkører rundt bezel, ikke så gigantisk som andre moderne Sea-dwellere, etc.

Uavhengig av fremtidens popularitet er det vondt å se "min" 116600 for salg med kroner null på klokkekontoen. Dersom noen forbarmer seg over meg kan jeg ta imot NOK 89.000,-. Straksoverføring via DNB, kontant eller VIPPS er ok. http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-sea-dweller-116600.44292/ @Th0mas

Mener ganske bestemt at dette er den aller første solgte i Norge. Jeg fikk den på morgenen før butikkåpning fra Lervik. Ingen andre hadde levert den ut, såvidt jeg vet. Fra utboksingen: http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-oyster-perpetual-sea-dweller-4000-116600.23472/
 
Hei! Har en Rolex Sea Dweller 1665. Denne har serienummer 529XXXX som indikerer tidlig overgang fra DRSD til "Great White" Etter noe research har jeg funnet ut at serienummer er godt innenfor det man skulle tro var Mk0 men etter søk hos Mondani ser jeg at det er en Mk1. Mk0 og innskrift patent pending på baklokket har den ikke. Den har riktig baklokk opp mot skive betegnelse Mk1. Er det det noen her som vet hvorfor uret således har det relativt lave serienummeret? Jeg har til nå slått meg til ro med at ingen ting er helt 100% når Rolex opererer med serienummer,skiver etc.
Legger ved bilde:
Rolex Sea Dweller 1665.png


Takk for eventuelle svar!
 
Redigert:
+1 @Gin

Føles veldig riktig å ha en slik fra desember 2016 med eget navn i sertifikatet:)

Skille ---

Hvis man skal spekulere, kan det vel tenkes at 116600 har de egenskapene som skal til for å bli en ettertraktet klassiker?

- Den moderne modellen med desidert kortest produksjonstid. (Relativt lavt antall klokker produsert)
- Siste SD uten cyclops
- Siste modell som er 40mm
- Siste modell med matt skive
+++

Hva tror folk? Hvordan kommer 116600 å oppføre seg i tiden framover?

• Mindre populær?
• Mer populær?
• Uendret?

Jeg tror at de fleste eiere av SD4K er entusiaster og ikke spekulanter. Ergo vil denne bli ettertraktet på grunn av at få blir solgt. (NB! Superenkel forskning uten empirisk belegg;))

Kanskje en "premium" pris kan fås for SD4K om noen tiår?
På kort sikt så tror jeg kanskje ikke at den vil skille seg fra den prisutviklingen, som ellers også er på andre SS-sport modeller.
Daytona var tungsolgt på 60-70 tallet, SD4K har de siste årene vært tungsolgt, men ikke blitt liggende i "årevis" som Daytona denngang.
Så det blir nok ikke det samme "lottogevinst" for SD4K.

Jeg opplevde SD4K som relativt tungsolgt for en tid tilbake, med et vesentlig høyere verditap enn for eksempel Sub.

Modellen har mao. litt å ta igjen når det gjelder bruktpriser i forhold til enkelte av sine søsken. Det sagt, jeg har troen på verdistigning på litt lengre sikt, modellen ble solgt i en relativt kort periode - og sikkert i et tilsvarende begrenset antall :)

Jeg kan ikke skjønne annet enn at 116600 vil bli en av de største klassikerne til Rolex. Hvilke andre moderne sportsmodeller kan skilte med kun 3 års produksjonsstid? Og i tillegg er den perfekt! Nydelig kasseform, flott skive, kult med minuttmarkører rundt bezel, ikke så gigantisk som andre moderne Sea-dwellere, etc.

Uavhengig av fremtidens popularitet er det vondt å se "min" 116600 for salg med kroner null på klokkekontoen. Dersom noen forbarmer seg over meg kan jeg ta imot NOK 89.000,-. Straksoverføring via DNB, kontant eller VIPPS er ok. http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-sea-dweller-116600.44292/ @Th0mas

Mener ganske bestemt at dette er den aller første solgte i Norge. Jeg fikk den på morgenen før butikkåpning fra Lervik. Ingen andre hadde levert den ut, såvidt jeg vet. Fra utboksingen: http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-oyster-perpetual-sea-dweller-4000-116600.23472/

Tror det er et greit signal om hvilken retning SD4K vil ta, når det i dag på KS ligger "vintage lekkerbiskner" som 1665 og 5513, hvor begge ønsker seg SD4K i innbytte;)
 
Tror det er et greit signal om hvilken retning SD4K vil ta, når det i dag på KS ligger "vintage lekkerbiskner" som 1665 og 5513, hvor begge ønsker seg SD4K i innbytte;)

Jeg kan ikke fatte hvordan den ikke skal bli en fremtidig vintage hype. Som @Genta skriver, den har alt som trengs. Jeg er nok litt preget av at jeg har en selv, men kjøpte den før jeg visste at den skulle gå ut (så det er sagt ;) ). Så mulig jeg bare drømmer.

Men uansett hvordan prisutviklingen vil være de neste årene så vil den uansett være relativ sjelden. Det er slik jeg ser det grunn nok i seg selv til å kjøpe den i stedet for mange andre moderne ss Rolex.
 
Redigert: