Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Tråd: Gullklokker

Gullklokker

Hei,

Ble nettopp medlem her for å kunne spørre noen spørsmål på forumet om to klokker jeg har liggende. Flott side!

Har to stk gullklokker/gullbelagte klokker liggende så lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg litt i forhold til en ca verdi på disse og litt informasjon.

Den ene klokken er et Certina ur. En eldre type med sort lær reim, hvit skive og selve klokken i gull.

Den andre er en klokke fra urmaker Bjerke med navn "Bjerke" et gullur i 14k er litt usikker på om dette er herre/dameur.

Begge klokkene trekkes opp ved bevegelse og fungerer fint. Certina uret har en gravering på baksiden.

Får ikke lagt ut bilde av klokkene her, men sender gjerne på mail. Supert om noen har litt info!

Ndure
    Guest
    Bilder hadde vært flott. Mye enklere å sette en ca. verdi da.

Bilder

Laster opp bilder nå så skal få dem ut her iløpet av kort tid

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Støttemedlem 2014 WIS rousp sin avatar
    Sted
    Bergen
    Bjerke-uret er nok et jubileumsur.
    Grunnet at det nok er fra en lite kjent produsenent (bjerke på urskriven) men hovedsakelig det at det er et quartz ur begrenser nok verdien til hva du finner av gull i kassen..

Ved mindre du finner en her inne - eller en Bjerke butikk - som hadde sett underholdningen av å ha denne i et monter... Finner begge tvilsome grunnet quartzverket..

Certinaen er automatisk, ser det ut til. Verdien er avhengig av om det er solidgull eller gullbelagt og hvor stor den er. Tipper den er gullbelagt og rundt 36mm, anslår verdien til ca 2-3000. Men er usikker på hvor korrekt det er. Har ikke sett så mye på Certina gullur selv.
    -Kristian

Støttemedlem 2014 WIS UJU sin avatar
    Sted
    Vestlandet
    Hvis dette er arvegods ville jeg pusset det opp og kost meg med det.

Hvis det på liv og død skal selges kan du høre med disse karene.
    Lervik ur - Etterlyser bestefars gamle klokke
    To heterosexual male friendship. The kind the ancient Greeks wrote about. -Fat Tony

Good guys

UJU på instagram

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •